automòbil
Toyota deixarà de vendre motors dièsel a Europa a finals d'aquest any
La firma assegura que el nombre de vendes d'híbrids equival al que venien de motors de gasoil el 2015

toyota /
L'empresa automobilística japonesa Toyota deixarà de vendre els seus motors dièsel a Europa a finals d'aquest any, a causa de la "forta demanda" per part dels clients de les versions híbrides en els seus principals models. En un comunicat, el fabricant nipó ha destacat que la tercera generació de l'Auris, que es fabricarà a la planta de Burnaston (Regne Unit) a partir de l'any que ve, comptarà amb dos propulsors híbrids (1,8 litres i 2,0 litres) i un altre de gasolina (1,2 litres Turbo).
El motor 1,2 litres Turbo de gasolina amb turbocompressor té quatre cilindres, injecció directa i entrega 116 CV de potència, ha destacat la companyia en el marc del Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra (Suïssa, del 8 al 18 de març).
Tants híbrids com dièsels
Notícies relacionadesPer la seva banda, el propulsor híbrid d'1,8 litres es correspon amb la quarta generació d'aquest motor, entrega 122 CV de potència; mentre que el de 2,0 litres s'incorpora com a oferta i entrega 180 CV de potència. El president i conseller delegat de Toyota Motor Europa, Johan van Zyl, ha assenyalat que "el mix d'híbrids de Toyota en turismes equival a la proporció de dièsel que tenia la marca el 2015", i també ha afegit que "des d'aleshores, les vendes de vehicles híbrids han superat substancialment les de dièsels".
El 2017, els vehicles híbrids van representar el 41% de les vendes totals de Toyota Motor Europa (TME), un 38% més que l'any anterior, fins a 406.000 unitats; mentre que el 2017 el mix de motors dièsel de Toyota en turismes a Europa va ser inferior al 10%.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe