automòbil
Toyota deixarà de vendre motors dièsel a Europa a finals d'aquest any
La firma assegura que el nombre de vendes d'híbrids equival al que venien de motors de gasoil el 2015
toyota /
L'empresa automobilística japonesa Toyota deixarà de vendre els seus motors dièsel a Europa a finals d'aquest any, a causa de la "forta demanda" per part dels clients de les versions híbrides en els seus principals models. En un comunicat, el fabricant nipó ha destacat que la tercera generació de l'Auris, que es fabricarà a la planta de Burnaston (Regne Unit) a partir de l'any que ve, comptarà amb dos propulsors híbrids (1,8 litres i 2,0 litres) i un altre de gasolina (1,2 litres Turbo).
El motor 1,2 litres Turbo de gasolina amb turbocompressor té quatre cilindres, injecció directa i entrega 116 CV de potència, ha destacat la companyia en el marc del Saló Internacional de l'Automòbil de Ginebra (Suïssa, del 8 al 18 de març).
Tants híbrids com dièsels
Notícies relacionadesPer la seva banda, el propulsor híbrid d'1,8 litres es correspon amb la quarta generació d'aquest motor, entrega 122 CV de potència; mentre que el de 2,0 litres s'incorpora com a oferta i entrega 180 CV de potència. El president i conseller delegat de Toyota Motor Europa, Johan van Zyl, ha assenyalat que "el mix d'híbrids de Toyota en turismes equival a la proporció de dièsel que tenia la marca el 2015", i també ha afegit que "des d'aleshores, les vendes de vehicles híbrids han superat substancialment les de dièsels".
El 2017, els vehicles híbrids van representar el 41% de les vendes totals de Toyota Motor Europa (TME), un 38% més que l'any anterior, fins a 406.000 unitats; mentre que el 2017 el mix de motors dièsel de Toyota en turismes a Europa va ser inferior al 10%.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
