Anar al contingut

mwc

Les marques asiàtiques, a la caça del mercat de mòbils de gamma mitjana

Els terminals de l'entorn dels 200 euros, objectiu de les grans firmes xineses que acaben d'arribar a Espanya

Nous contendents s'instal·len a Espanya amb establiments propis, magatzems i acords comercials

Pilar Enériz

Les marques asiàtiques, a la caça del mercat de mòbils de gamma mitjana

periodico

L'ofensiva dels mòbils asiàtics a Espanya ha guanyat força. La presència de productes asiàtics de telefonia mòbil al nostre mercat ha canviat. Si fins ara el consumidor havia de comprar algunes marques a través de pàgines web asiàtiques i assumir terminis d'entrega amplis, ara ja es poden comprar directament en punts de venda a Espanya. Les grans segones marques ja són aquí amb establiments de venda directa. És el cas de Xiaomi, que la setmana passada va obrir una botiga a Gran Via 2 a Barcelona, o Meizu, amb àrea comercial a Barcelona i altres capitals.

No són les úniques. Al seu darrere, i com a conseqüència de l'obertura d'un magatzem logístic a Espanya del gegant de comerç on line Gearbest, l'ofensiva de les marxes xineses agafarà força, com ho mostra la seva presència al Mobile World Congress (MWC), que se celebra aquests dies a Barcelona. Totes arriben amb un clara estratègia de penetració en el mercat espanyol. Productes de gamma mitjana (al voltant dels 200 euros) i d'entrada (al voltant dels 100 euros) són els abanderats d'aquestes marques, amb bones característiques tècniques i utilitzant com a reclam la integració de components que ja usen els líders del mercat. No és estrany que s'indiqui que munten càmeres, processadors o bateries de Sony o Samsung, per posar algun exemple. Són terminals que han aconseguit adaptar-se al gust occidental i fins i tot imiten els dispositius de més èxit del mercat internacional, com l'iPhoneX o els últims llançaments de Samsung. Moltes d'aquestes marques tenen el suport tècnic negociat per al sud d'Europa i en cas de problemes segueixen una tàctica ja impulsada per Amazon: devolució del producte sense discussió. Han obert xats en castellà a les seves pàgines.

La jove companyia xinesa Vernee ha firmat recentment un acord comercial amb la catalana World Driver per convertir-se en distribuïdor oficial de la marca. La seva novetat a l'MWC és la presentació de l'smartphone Vernee M6, dualsim de format 18:9 i pantalla de 5,72 polzades HD IPS. L'M6 es llançarà molt aviat al mercat.

Acabats d'arribar

Per la seva banda, la xinesa Leagoo també està a l'MWC per presentar el seu model S9, un perfecte clon de l'iPhone X que funciona amb Android Oreo.

La firma Neffos, que fabrica a la Xina i que distribueix TP-Link, anuncia el llançament de dos nous terminals, el Neffos N1 i el Neffos C7. L'N1 és el primer dispositiu de la família amb dues càmeres posterios de 12 megapíxels cada una.

Un altre nou actor és iLA Mobile una marca que acaba d'entrar al mercat europeu amb un catàleg de productes molt adaptat al gust occidental i que arriba a l'MWC a temptejar distribuïdors i acords col·laboració per donar a conèixer els seus productes.

No ha anunciat la seva presència a l'MWC, però Elephone també aposta per Espanya amb la seva pròpia filial i és una marca molt popular a la Xina. Recentment ha presentat l'U Pro, un smartphone amb processador Snapdragon 660 a 2,2GHz, en una configuració 6+64GB per menys de 500 euros i que compta amb un catàleg ampli amb especial atenció a la gamma mitjana i d'entrada.

Una altra firma al Mobile és Bullitt Group, amb fàbriques a la Xina i seu a Anglaterra i que és el llicenciatària mundial de CAT (Caterpillar Inc.), amb la seva gamma de telèfons reforçats d'alta resistència, i de Land Rover, per a telèfons mòbils i perifèrics relacionats.

Altres contendents per a la gamma mitjana

Altres fabricants, ja no asiàtics, aposten per la gamma mitjana. De Croàcia arriba la marca Noa, amb les seves novetats N1 i N7 mòbils de cuidat disseny amb acabats cromats en colors. La nord-americana Zebra Technologies ha anunciat el llançament del TC25: un nou i resistent smartphone dissenyat especialment per a pimes. El dispositiu permet als treballadors escanejar codis de barres per parts, gestionar rutes i fer factures al moment.

Espanya, mercat en auge

Espanya és un dels països europeus amb més penetració del mòbil. Segons un estudi d'Idealo.es la demanda de smartphones xinesos el 2017 ha copat més d'un terç del mercat espanyol (35%), dada que suposa un augment de 14 punts percentuals en els últims 4 anys i el 7% més que l'any passat.

Pel que fa als resultats per franges d'edat, els usuaris més interessats en aquests smartphones se situen entre els 35 i els 44 anys, mentre que les franges que menys es preocupen per buscar mòbils a bon preu són els més grans de 65 anys i els joves d'entre 18 i 24 anys.

0 Comentaris
cargando