Crisi d'una empresa
CCOO acusa el director d'Unipost de ser l'únic responsable de la liquidació
El tancament suposa la pèrdua de feina de 2.400 treballadors directes i de centenars d'indirectes

abertran40182514 registro guardia civil en unipost en hospitalet foto ferran170919085927 /
CCOO ha considerat que el director d'Unipost, Pablo Raventós, és l'únic responsable de la liquidació i el tancament de l'empresa, i per això ha assegurat que emprendrà accions legals contra ell, segons ha informat aquest dilluns el sindicat en un comunicat.
L'organització ha recalcat que porta denunciant des de fa anys públicament i als tribunals les "males pràctiques" de la direcció d'Unipost i ha agregat que aquesta no ha plantejat un pla estratègic real i ha carregat la viabilitat de l'empresa a les retallades.
En concret, el sindicat ha acusat Raventós de "dilapidar l'empresa amb la seva nefasta i nul·la gestió prolongada des de fa més de set anys", motiu pel qual ha decidit emprendre accions legals contra ell, després de conèixer aquest dilluns que l'administració concursal ha iniciat la fase liquidació d'Unipost.
Així mateix, ha lamentat que el Govern "hagi deixat morir la companyia sense impulsar cap iniciativa ni projecte que busqués la seva viabilitat".
PÈRDUA DE LLOCS DE TREBALL
L'organització ha subratllat que el tancament d'Unipost suposa la pèrdua de feina del voltant 2.400 treballadors directes i de centenars d'indirectes, que obligarà a recompondre el sector postal espanyol i tindrà un "clar" impacte en la seva atomització, desarticulació i precarització.
Notícies relacionadesEn concret, l'administració concursal ha realitzat dos expedients de regulació d'ocupació (ERO) que han suposat l'acomiadament de 801 treballadors i el tancament de 24 centres, i la plantilla ha quedat reduïda al voltant de 1.300 treballadors.
En referència als llocs de treball indirectes, el sindicat ha destacat els de la plantilla de Suresa, composta per prop d'un centenar de treballadors distribuïts en cinc oficines a Sabadell, Mataró, Sant Boi de Llobregat (Barcelona), Oviedo i Gijón, a qui ja es deuen pagues extres i nòmines.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: aquestes són les zones sense àrea verda
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF