AL SUD D'EUROPA
El grup 'Financial Times' designa Catalunya com la millor regió del sud d'Europa per invertir
També afirma que la regió és la que té millor estratègia per captar inversions

amarradores /
La publicació fDi Magazine, del Financial Times, Financial Timesha designat Catalunya com la regió més atractiva per invertir del sud d'Europa en termes d'inversió estrangera el 2018 i el 2019. És un dels rànquings més prestigiosos d'aquest tipus a nivell internacional, segons ha assegurat la Conselleria d'Empresa i Ocupació en una nota.
Per elaborar aquesta classificació es tenen en compte cinc criteris i s'estudien més de 450 regions i ciutats d'Europa: potencial econòmic, capital humà/estil de vida, rendibilitat, connectivitat i clima de negocis.
Tenint en compte tots aquests criteris, la publicació ha escollit en primera posició en termes d'inversió per als anys 2018 i 2019 Catalunya, seguida de Madrid, Llombardia, Istanbul i Lisboa.
El secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Joan Aregio, ha destacat que «aquest reconeixement posa de manifest que Catalunya té els actius, el potencial i la determinació per consolidar-se com una de les regions més atractives per captar inversions». «És la segona vegada consecutiva que Catalunya rep aquest reconeixement, i és un indicador molt nítid de la confiança que generem a l'exterior», ha destacat. A més, ha afegit que «Catalunya compta amb una posició geoestratègica privilegiada, una sòlida base industrial, una economia oberta al món i altament innovadora», ha afegit, a més s'hi ha de sumar «una de les comunitats de start-ups més dinàmiques d'Europa i proveïdors de primer nivell».
Estratègia
A més de reconèixer Catalunya com la regió més atractiva del sud d'Europa en termes d'inversió estrangera per al 2018 i el 2019, la publicació també ha designat Catalunya per comptar amb la millor estratègia per captar inversió estrangera entre les regions considerades grans, és a dir, les que superen els quatre milions d'habitants. En aquest apartat, Catalunya és número u del rànquing, seguida de les regions de Rin del Nord-Westfàlia, Escòcia, Llombardia i Emília-Romanya. Aquesta estratègia és la que s'impulsa des de la Generalitat de Catalunya a través de Catalonia Trade & Investment, una unitat d'acció creada l'any 1985 i que es vehicula a través de la seu de Barcelona i la xarxa de 40 oficines exteriors de Comerç i d’Inversions que la Generalitat té a tot el món.
Notícies relacionadesSegons la Conselleria d'Empresa i Coneixement, l'objectiu de l'estratègia catalana és «captar noves inversions productives» a Catalunya, així com «fomentar les reinversions i l'arrelament d'empreses estrangeres que ja estan establertes al territori», mentre es fomenta la interrelació d'aquestes multinacionals amb les empreses proveïdores catalanes. Amb aquesta finalitat, Catalonia Trade & Investment ofereix serveis a mida tant en la fase d'aterratge com en la recerca de socis o proveïdors locals, la recerca de personal, l'assessorament legal i la recerca de naus, terrenys o oficines, entre altres.
No obstant, la inversió estrangera a Catalunya s'hauria alentit els últims mesos del 2017, segons el Ministeri d'Economia. En el tercer trimestre (últim amb dades disponibles), hauria caigut el 75%, fins a 519 milions. Des d'Empresa i Ocupació es va criticar un «canvi de criteri en el càlcul» sense el qual la caiguda hauria sigut del 6%.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- La nova vida de Lamine Yamal
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Barcelona 4 Reial Madrid 3 Un Barcelona salvatge sepulta el Madrid i obre una nova era
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Successos Detingut un conductor borratxo per circular 15 km contra direcció a Olot
- Futbol El Barça es proclama campió de Lliga F i segueix amb pas ferm cap al pòquer de títols