guerra entre populars
Rato acusa el Govern central de voler posar-lo a la presó
L'exvicepresident assegura que així l'hi van advertir tres persones i en culpa diversos ministres

zentauroepp41535085 madrid 09 01 2017 congreso de los diputados comparecencia d180109095340 /
Rodrigo Rato ha acusat aquest dimarts al Congrés el Govern central de voler posar-lo a la presó. Així l'hi van avisar, ha assegurat, "un articulista, un director d'un diari i un alt càrrec" entre el març i el febrer del 2015, abans que fos detingut el 16 d'abril per presumptes delictes comesos amb les seves finances personals. Una cosa, ha assegurat, que li fa "pena" tenint en compte que va pertànyer al PP durant més de 30 anys.
"A mi em detenen el 16 d'abril del 2015 a les quatre de la tarda davant dels meus fills i els meus veïns per dos delictes: aixecament de béns, que cau als 15 dies, i delicte fiscal, que fa tres anys que espero que es concreti", ha sostingut en la comissió d'investigació de la crisi. Rato, així, ha assegurat que ha pagat tots els seus impostos.
L'exvicepresident dels Governs d'Aznar ha recordat que 'Vozpopuli' va avançar la informació que Hisenda l'estava investigant. El periodista que la va firmar, ha sostingut, va tenir una reunió amb el ministre d'Economia, Luis de Guindos, la setmana anterior. "Segons em diuen, (el periodista) atribueix aquesta informació a aquella reunió", ha assegurat.
Excel·lent ministre
Notícies relacionadesTambé ha sostingut que la ministra de Treball, Fátima Báñez, va avisar la seva secretària el febrer del 2015 que anés buscant feina perquè "tindria problemes amb les meves declaracions d'Hisenda". "El 15 d'abril, a les 9 del matí, el ministre de Justícia (Rafael Catalán) explica les meves dades fiscals als Desayunos de TVE, que m'agradaria saber com les té. El 14 d'abril, el ministre d'Hisenda (Cristóbal Montoro), amb més habilitat, els explica aquí", ha afegit.
Rato ha contestat així al portaveu del PP en la comissió, Miguel Ángel Paniagua, que li havia criticat l'escàndol de les targetes 'black'. "Vostè va ser un excel·lent ministre d'Economia, va fer un treball excel·lent per aquest país, i l'ha destruït vostè mateix. ¿De veritat que els beneficis econòmics que hagi pogut aconseguir el compensen?", li ha criticat.
Rafael Catalá Rodrigo Rato Fátima Báñez Luis de Guindos Cristóbal Montoro Congrés PP - Partit Popular Govern Corrupció Bankia
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat