INDÚSTRIA
Nissan deixarà de produir dos models a la seva fàbrica de Barcelona
La multinacional anuncia el final del turisme Pulsar i d'una furgoneta per a passatgers
L'empresa preveu mantenir la plantilla gràcies a una nova versió elèctrica de la NV200 i a les 'pick-ups' per a Mercedes i Renault
La fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona viurà un 2018 bastant mogut. La multinacional japonesa ha anunciat una reorganització de la producció a la planta catalana que suposa que es deixaran de fabricar dos models en la segona meitat de l'any pel seu baix nivell de vendes. Els models afectats són el turisme Nissan Pulsar i la versió per a passatgers de la furgoneta compacta NV200.
Com a contrapartida, l'empresa confia que podrà mantenir el nivell actual de plantilla, de més de 4.000 empleats, gràcies al fet que començarà a produir aquest any una nova versió elèctrica amb una bateria més potent de la furgoneta eNV200, i gràcies al volum més gran de fabricació de la pick-up que acobla per a les marques Renault i Mercedes. La producció del Pulsar va suposar una inversió de 130 milions d'euros i la negociació d'un acord amb el comitè d'empresa per rebaixar el sou en les noves contractacions.
Producció per sota de la previsió
Notícies relacionadesNissan ha tirat la tovallola en el seu retorn al competit segment dels turismes compactes amb el Pulsar, que va llançar al mercat el 2014 i que no ha arribat als nivells previstos de vendes, especialment en alguns mercats europeus estratègics com el del Regne Unit. El volum de producció del Pulsar, que s'acobla a Barcelona en exclusiva, rondava les 30.000 unitats anuals, davant les 80.000 que s'havien planificat inicialment. En l'any fiscal de Nissan, que va de l'abril al març, la companyia preveu acabar amb 90.300 vehicles produïts a Barcelona, una xifra molt allunyada dels 200.000 a què aspirava quan es va anunciar el pla de producció de nous models a la planta.
L'aposta del Pulsar intentava recuperar l'espai que va abandonar en la dècada anterior la marca quan va deixar de produir el model Almera i una de les versions d'aquest model també es produïa a Barcelona. No obstant, el Pulsar ha sigut víctima de la dura competència en un segment amb pesos pesants com el Volkswagen Golf, el Peugeot 308 o el Ford Focus i també de la tendència de creixement dels tot camins (SUV en les seves sigles en anglès) en tots els segments de vehicles. Davant aquesta evidència, Nissan ha optat per centrar-se en els terrenys en què té més èxit, començant pel Qashqai.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- EL PAPER DEL PSOE "Persones jurídiques es podrien haver lucrat"
- Els efectes de la dana L’Audiència de València confirma investigar l’excap d’Emergències
- Investigació El TSJ d’Extremadura veu frau de llei en l’aforamentde Gallardo
- El Govern de Mazón xifra el pla de reconstrucció en 29.000 milions
- Moviments precongressuals Gamarra deixa la secretaria general del PP però seguirà en la direcció