28 maig 2020

Anar al contingut

COMUNICACIÓ

'Tiempo' i 'Interviú' tanquen per la pèrdua de difusió i publicitat

Zeta es bolca en la transformació digital dels seus actius periodístics

a web d''Interviú' seguirà oberta per poder-ne consultar el fons documental

'Tiempo' i 'Interviú' tanquen per la pèrdua de difusió i publicitat

Grup Zeta comunica que les seves revistes setmanals d'informació general Interviú i Tiempo deixaran de publicar-se. La causa principal és la impossibilitat de seguir sostenint durant més temps les importants pèrdues generades per les dues publicacions en els últims anys, com a conseqüència del vertiginós descens en la difusió i en els ingressos de publicitat que han experimentat de manera intensa i creixent. En concret, les pèrdues contínues d'Ediciones Zeta, empresa que agrupa aquestes dues revistes, pugen en els últims cinc anys a set milions d'euros i la caiguda en la difusió ordinària se situa al voltant del 65% en aquest mateix període de temps i d'un 80% al llarg de l'última dècada, uns descensos similars als que estan patint moltes altres capçaleres

Grup Zeta està concentrant en aquest 2018 tots els seus esforços i recursos en la necessària transformació digital a què s'encamina de manera accelerada el sector de la comunicació, per afrontar el futur amb el mateix èxit i rendibilitat que ha experimentat des de la seva creació el 1976, que l'ha portat a convertir-se en un dels grups periodístics més importants i clau de l'Espanya moderna. Per a això, el 2017 el Grup va culminar la venda de la seva divisió editorial Ediciones B i va refinançar el seu deute amb els bancs amb l'objectiu d'optimitzar els seus recursos i bolcar-se en la potenciació dels actius periodístics de futur, tot això amb un requisit imprescindible de rendibilitat i sostenibilitat econòmica.

Capçaleres emblemàtiques

La crisi econòmica, el canvi de model de negoci i les mateixes tendències de consum de continguts que s'han produït en el sector de la comunicació han afectat greument tots els mitjans impresos i de manera especial aquestes dues capçaleres emblemàtiques del Grup Zeta, Interviú i Tiempo, que en el seu origen i evolució van constituir un referent en l'àmbit periodístic espanyol.

Les dues publicacions i els seus professionals van inculcar atributs bàsics al Grup, com són la investigació, els grans reportatges, les entrevistes i un tractament rigorós de la informació política, econòmica i financera. Aquesta herència en forma de valors fonamentals seguirà estant present a la resta de publicacions del Grup, i de forma especial a EL PERIÓDICO i als diaris regionals d'Aragó, València, Andalusia i Extremadura.

La web d'Interviú continuarà oberta per als usuaris que la vulguin consultar com un dels fons documentals periodístics més importants d'aquest país dels últims 40 anys.

Interviú va sortir als quioscos la primavera del 1976 i des del principi va constituir un rotund èxit pel seu atreviment periodístic, percebuda com una de les ensenyes del nou país democràtic que volien els espanyols. Va arribar a vendre fins a un milió d'exemplars amb números que han passat a la història, com la portada de la cèlebre Marisol o reportatges d'investigació que van fer la volta al món, com ara Santiago Carrillo amb perruca, l'assassinat dels marquesos d'Urquijo, José María Ruiz Mateos a la presó de Frankfurt...

Tiempo va començar sent un suplement polític d'Interviú, però el 1982 la revista va ser posada a la venda en solitari, i en molt pocs mesos es va convertir en la referència periodística de tots els àmbits de la societat espanyola, sobretot de la política i l'econòmica.

Més enllà de les xifres, és obligat reconèixer, agrair i destacar el talent i la dedicació dels professionals que dia a dia han tirat endavant les dues capçaleres i que han contribuït al desenvolupament d'una societat cada vegada més oberta i plural.