operador postal privat
L'administració concursal sol·licita la liquidació d'Unipost
La companyia, implicada en el repartiment de paperetes de l'1-O, "no és viable" segons els gestors judicials

zentauroepp41311502 hospitalet registro unipost guardia civil foto danny camin171214095053
L’administració concursal d’Unipost, el primer operador postal privat d’Espanya, va sol·licitar divendres passat al jutge la liquidació de la companyia, per veure-la inviable, cosa que deixa en l’aire el futur dels seus 2.200 treballadors. Fa pocs dies, la Guàrdia Civil va entrar a les instal·lacions de la companyia per la seva participació en el repartiment de paperetes del referèndum de l’1-O, declarat il·legal pel Tribunal Constitucional, i va detenir unes hores el seu director general, Pablo Raventós.
En un comunicat, l’administració concursal, exercida pel bufet Jausas, va explicar que ha plantejat el «cessament parcial» de l’activitat empresarial d’Unipost, donat que en els seus paràmetres actuals «no és viable i l’única opció és la seva liquidació, bé a través de la unitat productiva dins del pla de liquidació o mitjançant l’alienació individualitzada dels béns», considera.
L’administració concursal va presentar aquesta sol·licitud de liquidació al jutjat mercantil número 7 de Barcelona. Unipost podrà fer ara al·legacions a la petició de l’administrador concursal, mentre que es preveu que el jutge es pronunciï sobre la qüestió a mitjans de gener del 2018.
CONCURS VOLUNTARI
Unipost va sol·licitar el concurs voluntari de creditors el 12 de juliol passat per insolvència, donat que tenia uns actius de 40,6 milions i uns passius de 47,4 milions. A l’octubre, l’administració concursal va presentar un ERO per acomiadar tota la plantilla, però va acceptar portar a terme els acomiadaments en diverses fases.
Fonts del bufet Jausas han assegurat a Efe que des que Unipost va sol·licitar el concurs voluntari de creditors el seu passiu ha augmentat en 4 milions d’euros. Encara que fins ara l’administració concursal ha aconseguit pagar les nòmines als treballadors, la sol·licitud de liquidació en farà més difícil encara la gestió.
La companyia proposarà a l’administració concursal i als representants dels treballadors portar a terme «actuacions immediates per equilibrar» els seus comptes i permetre així «la venda ordenada de la unitat productiva» en els primers mesos del 2018.
- Peña Ubiña Mor un escalador a la mateixa muntanya que va matar el seu pare fa 31 anys
- Carme Trilla: "Operacions com la Casa Orsola es podrien fer sense necessitat de mobilització"
- El vestidor del Madrid s’atipa d’un Vinícius a la baixa
- Confessió personal Eduard Fernández s'obre amb Évole en la seva entrevista més sincera: "Era addicte a l'alcohol i el barrejava amb coca"
- Justificacions L’Opus Dei respon a les denúncies d’abusos de la docusèrie de Mònica Terribas a Max ‘El minuto heroico’
- TENSIÓ EN EL DERBI Espanyol i Barça s’enfronten per un polèmic gest de Mapi
- Judici del cas rubiales Tomé assumeix la responsabilitat de no convocar Jenni Hermoso
- Bancs i canvi climàtic Ecologia per a imbècils
- Després dels premis Goya El cine en flames
- La lluita per les competències Els Mossos vigilaran en àrees fins ara restringides en ports i aeroports