La Generalitat crea un 'domicili virtual' per a empreses
La modalitat, molt implantada a Estònia, permet a les empreses operar en un territori sense haver d'establir-s'hi físicament

zentauroepp32543632 reconocimiento de voz 2 reconocimiento facial y de voz y 170412185500
En plena allau de trasllats de seus socials de Catalunya a altres llocs de l'Estat, la Generalitat ha anunciat la creació del certificat d''e-residència' per a empreses
El model s'inspira en el sistema que es va implantar a Estònia el 2014, que ha aconseguit més de 4.000 empreses establertes d'aquesta forma. En aquest país les empreses que s'acullen al sistema paguen una quota periòdica a l'Estat. A canvi el Govern d'aquest país proporciona a les empreses estrangeres la infraestructura digital necessària per gestionar el negoci des de la distància.
Identificació digital
Identificació digital Aquesta identificació digital, que fonts del Govern de la Generalitat asseguren que estava prevista i s'hi treballava des de fa diversos mesos, permetrà posar en marxa i administrar un negoci des de Catalunya "sense que l'empresa s'hi hagi d'establir físicament".
També podran obrir comptes bancaris 'on line' o formalitzar contractes i altres tràmits administratius mitjançant firma digital.
L'objectiu de la mesura, que no equival a obtenir el certificat de residència o de ciutadania, "és atraure talent i inversions internacionals, afavorir el desenvolupament de projectes estratègics i avançar en el posicionament de Catalunya com a referent en l'àmbit de la innovació digital, segons fonts de la vicepresidència i Conselleria d'Economia.
Aquesta iniciativa s'emmarca en l'estratègia SmartCAT. El Govern recorda que el sector de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) "és un dels àmbits més dinàmics de l'economia catalana, amb prop de 13.800 empreses actives i 104.900 persones ocupades.
Estònia Generalitat Empreses Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Festa major Carrers de Sants contracten seguretat per les destrosses
- El sorteig europeu L’Arsenal i viatjar al Kazakhstan, les amenaces de la Champions
- EL FINAL DEL MERCAT L’impensat dilema de Fermín
- Apunt Lamine, dins i fora
- La vuelta Ayuso i els seus donen el cop a Figueres en la contrarellotge
- TENNIS Djokovic es refà i es classifica per a la tercera ronda de l’Open dels EUA