sector cafeter

Jura, el luxe a la cafetera

El fabricant suís de màquines de cafè d'alta gamma situa la seva seu espanyola a Barcelona

jura

jura
40121993 601
jura building june 2009 print 834

/

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso / Barcelona

El millor cafè ressorgeix amb la reactivació de l’economia. Més enllà de la recent inclusió de les càpsules monodosi de cafè en les estadístiques de l’índex de preus de consum (IPC), el món dels molt cafeters guanya força a Espanya. I és que al sector consideren que a Espanya hi ha mercat potencial, clients desitjosos de marcar distàncies i fer de la tassa del matí i de la tarda un moment més destacable. En aquest món de luxe cafeter, la firma suïssa Jura potencia la seva presència a Espanya amb la inauguració de les instal·lacions centrals a Barcelona. 

    

El hospitality center de Jura a Espanya vol reforçar la imatge del cafè com a delikatessen i ser aparador per a les seves cafeteres d’alta tecnologia. La firma defensa un mercat en què el preu alt és més argument que fre per a les vendes. I és que les cafeteres automàtiques de Jura s’han pensat per a llars sense obertures i oficines amb empleats de paladars exquisits. Jura ven màquines automàtiques, d’aquelles que molen en el moment de fer el cafè. I costen entre 699 i 4.000 ­euros.

    

Els arguments comercials de la marca s’han traduït en una quota de mercat al voltant del 20% en el seu segment a Espanya i expectatives de creixement. De tenir una facturació d’1,45 milions d’euros l’any passat, esperen créixer al voltant del 30% al tancament del 2017, fins a gairebé 1,9 milions. El 85% de les seves cafeteres es venen en llars, però el canal professional apunta a creixements més alts. En qualsevol cas, la clientela és selecta. Arias explica que el 86% de les màquines automàtiques que es venen a Espanya tenen un preu inferior als 600 euros i el mercat de Jura se situa per sobre d’aquest llindar. Elitisme en forma de cafè; un miler de cafeteres venudes a l’any. 

    

Del total de vendes de la marca, al voltant del 30% es canalitzen a través d’internet, el 8% a través de la web de la firma. Un acord amb El Corte Inglés augmentarà aquest percentatge de venda on line fins a prop del 40% el 2018. ECI, Mediamarkt i Fnac són aliats en la venda d’aquestes sorprenents cafeteres de luxe, amb uns 140 punts de venda físics a tot Espanya.

Notícies relacionades

    

Miguel Arias, responsable de Jura a Espanya, opina sobre les cafeteres monodosis que són «una espècie d’impressores de cafè, en què el negoci es trasllada als consumibles». Davant d’aquestes, a Espanya es venen unes 18.000 màquines automàtiques a l’any (30.000 el 2007) i a Alemanya, per exemple, unes 900.000. Aquestes xifres fan pensar a fabricants com Jura que a Espanya la venda de les màquines de cafè automàtiques de luxe pot augmentar de la mà de la recuperació econòmica. 

Temes:

Comerç Empreses