HISTÒRIES MÍNIMES

Ilerda Serveis: el negoci més net

La firma lidera la distribució de productes de neteja a Ponent i creix a la Costa Daurada

La distribuïdora ha mantingut un creixement anual del 20% fins i tot durant la crisi

getthumbsbyfilename

getthumbsbyfilename

2
Es llegeix en minuts
Carme Escales / Barcelona

22 anys com a responsable comercial de Jabones Camp, l’empresa de Manuel Luque que es va fer popular pel seu anunci que deia «Busqui, compari i, si troba res millor, compri-ho», van donar les taules necessàries a Fulgenci Cerón (Maials, 1946) per establir-se per compte propi com a distribuïdor de productes de neteja.

En una nau de 300 metres quadrats, al municipi dels Alamús, es posava en marxa el 1988 Ilerda Serveis, un fructífer negoci que l’any que ve celebrarà tres dècades distribuint productes i instruments de neteja per a bugaderies, cuines 

i superfícies. Amb un 70% de clients procedents del món de l’hostaleria, la firma es va obrir camí també en col·legis i residències geriàtriques.

I el 2006, aprofitant el relleu generacional, l’empresa, que ara està en mans de Marc Cerón (Lleida, 1977), fill del fundador, es va traslladar al polígon dels Frares, a la ciutat de Lleida. L’any passat, la firma va invertir 250.000 euros en la compra d’una nova nau a la capital de província. Amb aquest nou recinte sumen un total de 2.000 metres quadrats de magatzem i despatxos, des d’on gestionen i distribueixen els seus productes d’higiene de primeres marques, més de 20 tipologies de cel·luloses, assecadors de mans, pals de fregar… Dominen el sector de la neteja des dels escuradents fins a les màquines de neteja industrial a l’àrea de Lleida i els seus 300 quilómetros a la rodona.

Expansió i compradors

La facturació de la companyia, amb 21 treballadors, ronda els 4 milions d’euros (esperen tancar aquest exercici arribant als 3.900.000). El creixement cap a Tarragona i l’aterratge en indústries de l’àmbit alimentari impulsen en l’actualitat el creixement d’aquesta empresa que conserva el seu origen i estil familiar de tracte amb els seus 700 clients en cartera.

Però, a més d’aquesta política d’expansió, una altra de les claus del 20% de creixement anual que han anat sumant els seus beneficis –també durant la crisi– ha sigut formar part de grups de compra a Catalunya, a nivell estatal i en l’àmbit europeu. Són associacions de distribuïdors que els Cerón van ajudar a engendrar.

«El 91, Ilerda Serveis va ser empresa impulsora d’Uninet, un grup de compres format per una distribuïdora de productes de neteja de cada província catalana i una altra d’Andorra», explica el conseller delegat d’Ilerda Serveis, Marc Cerón. «Va néixer amb la idea de guanyar marge de descomptes en les compres per part dels nostres proveïdors, per a benefici dels nostres clients», afegeix.

Notícies relacionades

Amb la mateixa filosofia, el 93, Ilerda va ser també part impulsora de l’actual grup Dino, que opera a nivell estatal en compres a fabricants dels productes de la quinzena d’empreses i que factura fins a 95 milions d’euros.

«Formar part de Dino ens reporta com a empresa 800.000 euros de la nostra facturació total», apunta Cerón, que del 2012 al 2016 va ocupar el càrrec de vicepresident del grup. Ara n’és el portaveu i enllaç amb DHYS, un grup d’empreses distribuïdores de productes de neteja a nivell europeu.