RESULTATS

eDreams perd 6,9 milions en el seu primer trimestre fiscal

Les reserves a l'agència de viatges 'on line' han caigut un 2% en els seus mercats principals

La companyia manté les seves previsions d'un creixement del 7% per al 2018

cmontanyes30153865 edreams170825103527

cmontanyes30153865 edreams170825103527

2
Es llegeix en minuts
Agències / Barcelona

L'agència de viatges 'on line' eDreams va registrar pèrdues netes de 6,9 milions d'euros durant el primer trimestre del seu exercici fiscal, finalitzat el 30 de juny, davant el benefici net de 7,7 milions d'euros del mateix període del 2016.

No obstant, la companyia va aconseguir un benefici net ajustat positiu de 6 milions d'euros en aquest període, xifra un 35% inferior a la de l'any anterior. Segons ha informat aquest divendres l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la seva xifra d'ingressos va créixer un 1% en el seu primer trimestre fiscal, fins als 125,3 milions d'euros, mentre que les reserves es van incrementar un 1%, fins als 2,9 milions.

Excloent factors no recurrents com la venda dels negocis de viatges corporatius i paquets vacacionals, així com l'estacionalitat de la Setmana Santa, les reserves augmenten un 6%.

El resultat brut d'explotació d'eDreams es va situar en 13,3 milions d'euros, un 51% menys, mentre que el resultat net d'explotació va retrocedir un 64%, fins als 8,3 milions d'euros, i el resultat brut d'explotació va baixar un 7%, fins als 27 milions d'euros.

L'agència de viatges 'on line' ha destacat que les seves inversions estratègiques s'han vist reflectides en uns resultats "més suaus" que els de l'any anterior, encara que superiors a les previsions comunicades al mercat.

Menys reserves a Espanya, Itàlia i França

La companyia va registrar una contracció en els seus mercats principals (Espanya, Itàlia i França). Concretament, les reserves en aquests mercats van caure un 1% i un 2% en marge sobre ingressos, en comparació amb els augments de dos dígits experimentats en el mateix període de l'any passat.

Segons explica en l'informe de resultats, aquesta baixada en els punts es deu a les iniciatives estratègiques portades a terme, així com a la venda de negocis no principals i a l'impacte de l'estacionalitat. "Sense aquests efectes, les reserves haurien crescut un 2%", ha concretat l'empresa.

"Les reduccions del marge sobre ingressos per reserva han sigut el resultat de les inversions accelerades en la transició al negoci mòbil i de l'evolució del canvi del nostre model d'ingressos", explica el grup.

En la resta de mercats no principals, les reserves es van incrementar un 2% com a resultat de les inversions realitzades en la diversificació del negoci i dels ingressos. El marge d'ingressos dels seus mercats en expansió ha augmentat un 4% interanual, fins als 56,2 milions d'euros.

Manté objectius 

Notícies relacionades

La companyia manté la seva previsió de créixer al voltant d'un 7% i arriba a un Ebitda ajustat de 115 milions d'euros al tancament de l'any fiscal 2018. Per això, l'empresa ha remarcat que les inversions estaran enfocades a construir un negoci "altament atractiu a llarg termini", millorant la ràtio de diversificació de productes i ingressos i impulsant la transició cap a la plataforma mòbil. Aquesta transició "afecta el rendiment a curt termini, però millora la posició estratègica i augmenta l'atractiu a llarg termini", apunta la companyia.

El conseller delegat de la companyia, Dana Dunne, ha ressaltat que en aquest primer trimestre fiscal s'han registrat uns "sòlids" resultats malgrat la comparativa amb un any anterior "excel·lent".