28 maig 2020

Anar al contingut

ESTRATÈGIA DAVANT ELS ATEMPTATS

Ryanair abaixa els preus per a Barcelona per no perdre trànsit arran de l'atemptat

El president de la companyia demana limitar el dret de vaga davant el conflicte del Prat

Mercedes Jansa / Madrid

Ryanair abaixa els preus per a Barcelona per no perdre trànsit arran de l'atemptat

DAVID CASTRO

El trànsit de passatgers de Raynair a Barcelona no ha patit cancel·lacions després dels atemptats de la setmana passada a la Rambla i a Cambrils, i l’aerolínia ha aplicat la seva política d’abaixar el preu del bitllet «automàticament», segons va assenyalar ahir a Madrid el conseller delegat de la companyia de baix cost irlandesa, Michael O’Leary.
    

Amb l’objectiu de mantenir el trànsit, l’aerolínia ha reduït les tarifes entre el 5% i el 7%, «en lloc d’esperar a veure què passa», va afirmar O’Leary, que va arribar a la següent conclusió: «No veiem que la gent hagi deixat de viatjar a Barcelona».
    

A Europa, «lamentablement estem acostumats a conviure amb el terrorisme», va dir, després de recordar els 30 anys de violència a Irlanda. «L’important és que la gent no ha canviat la seva forma de viure», va subratllar.
    

El directiu de Raynair té la vista posada en Air Berlin des del primer moment en què la seva competidora alemanya va entrar en fallida, la setmana passada, però ha criticat l’«opacitat» de les negociacions amb aquesta companyia davant la «transparència» mostrada per Alitalia, en la qual també està interessat. En tot cas, O’Leary va deixar clar que optaria a la totalitat d’Air Berlin i no contempla una compra trossejada i repartida amb altres aerolínies.

AMPLIACIÓ A MADRID

Ryanair ha començat el procés de contractació de 250 empleats experts en tecnologia per al seu nou centre d’innovació digital i tecnològic, Travel Lab Spain, que té previst inaugurar el mes d’octubre a Madrid. Aquest serà el tercer centre d’aquestes característiques després dels de Dublín i Wroclaw (Polònia). Quan finalitzi la selecció, l’aerolínia comptarà amb un total de 600 especialistes tecnològics.
    

El perfil del futur empleat d’aquest centre està orientat a les xarxes socials, ja que Raynair vol incorporar l’espanyol al seu perfil de Twitter i Facebook, tant per a la gestió de la imatge corporativa de l’empresa com dels viatges a través de la seva pàgina a in­ternet.