CANVIS EN L'OFERTA AÈRIA

Iberia i Vueling inauguren el nou Pont Aeri

L'oferta de vols augmenta des d'aquest dimecres en 16 diaris fins a un total de 26 per sentit

12858214 59

12858214 59 / Arnau Bach

2
Es llegeix en minuts

El nou pont aeri comença avui una nova etapa. L’aliança entre Iberia i  Vueling permet oferir fins a 26 vols diaris per sentit en dies laborables i 13 en cap de setmana. L’acord assolit per les dues companyies –totes dues del grup aeri IAG– per operar conjuntament la ruta que enllaça Madrid amb Barcelona permet sumar als 16 vols diaris que opera Iberia entre les dues ciutats els 10 de la companyia 'low cost' catalana. L’objectiu és clar; recuperar una mica del terreny perdut enfront de l’AVE, que suposa la majoria del trànsit de viatgers entre les dues ciutats. Iberia i Vueling operaran en codi compartit els vols convencionals, de manera que els clients disposaran de més alternatives, al poder combinar l’oferta de les dues aerolínies i comprar els bitllets a través del mòbil (amb una 'app').

    

El pont aeri creat l’any 1974 havia sigut una ruta molt rendible fins que la posada en marxa, fa gairebé una dècada, del tren d’alta velocitat (AVE) la va anar convertint en una de les més deficitàries d’Iberia. La companyia espera que la seva nova proposta per al pont aeri li permeti competir millor amb el tren, que té una quota de mercat entre Madrid i Barcelona que ja supera el 65%.

HORARI

Notícies relacionades

Iberia i Vueling han coordinat el seu programa per cobrir totes les franges horàries i oferir als clients vols cada 15 o 30 minuts en hores punta i cada hora la resta del dia, des de les 6.30 fins a les 21.45 hores. Tots els bitllets per al pont aeri es comercialitzaran amb codi d’Iberia i els clients aconseguiran Avios (punts) en la seva targeta Iberia Plus independentment de la companyia amb la qual volin. La targeta d’embarcament es podrà emetre 'on line' des del moment de la compra en els bitllets amb reserva i des de 24 hores abans del vol en els oberts. Els clients que no hagin obtingut la seva targeta d’embarcament 'on line' podran fer-ho a les actuals zones «exclusives» dels aeroports fins a 15 minuts abans de la sortida del vol.

BATALLA AMB L’AVE

La batalla amb el tren és complexa i s’ha desenvolupat en els últims temps com una verdadera sagnia per a les aerolínies, necessitades d’una esmena urgent. I la sortida no és una altra que incrementar el nombre de vols i equiparar els preus el màxim possible. En qualsevol cas, aquesta batalla és complicada especialment per a una veta de mercat que és capaç de pagar més diners per no haver de pujar a un avió.