JOVES DAVANT EL MERCAT LABORAL
Irene Roque: "Hi ha firmes que s'aprofiten dels joves amb ofertes trampa"

getthumbsbyfilename2
Irene Roque té 25 anys. Va estudiar un grau superior de Turisme i un màster, i actualment treballa com a coordinadora d’esdeveniments en un hotel de Barcelona. Tot i això, mentre estudiava va fer altres feines i va haver d’enfrontar-se en algunes ocasions al que qualifica d’«estafa»: les empreses que publiciten un anunci de treball atractiu però que, en realitat, no té res a veure amb l’oferta real.
«S’aprofiten dels joves, de la il·lusió, de la necessitat», clama. Mentre completava la seva formació, buscava feines de pocs dies com a hostessa, en esdeveniments. Molts cops va tenir sort, però de vegades no va ser així. «Buscava treballs temporals, i vaig veure una oferta d’una empresa que requerien assistents i promotors. Hi vaig anar, i en l’entrevista vaig veure clarament que ens estaven enganyant. Van començar a vendre’m ells el treball, quan hauria de ser el candidat el que es ven. A mitja entrevista es va destapar: volien comercials a porta freda. Jo ja hi havia treballat, i això no són assistents. Adeu a les condicions de l’anunci, fins i tot el salari –només comissió–, tot era diferent. Els vaig preguntar i no hi va haver resposta. Me’n vaig anar desil·lusionada», diu.
«Hi ha empreses que s’aprofiten dels joves amb ofertes ganxo que són directament una estafa. Vaig començar a investigar-ho i és una pràctica habitual. Juguen amb la nostra il·lusió», conclou.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Nou front bèl·lic Israel respon a la represàlia de l'Iran i l'intercanvi de míssils i bombardejos s'empitjora