Renault, sospitós d'haver falsejat els tests d'homologació
El servei antifrau francès creu que el constructor va idear un 'software' per superar les proves anticontaminació
La direcció estaria al cas d'una estratègia aplicada des de fa 25 anys
L’ombra de la sospita persegueix Renault des que, el mes de setembre del 2015, va esclatar l’escàndol dels vehicles trucats per Volkswagen per reduir les emissions contaminants dels seus motors dièsel. Investigat com la resta de fabricants francesos per la Direcció General de Consum, Competència i Repressió del Frau, un informe publicat ahir pel diari Libération deixa pocs dubtes sobre les pràctiques fraudulentes de la companyia liderada per Carlos Ghosn.
Renault hauria instal·lat «un dispositiu trucat que modifica específicament el funcionament del motor per reduir les emissions d’òxid de nitrogen durant les proves d’homologació», una estratègia fraudulenta en la qual estaria implicada la direcció de l’empresa i que, segons l’agència AFP, hauria durat com a mínim 25 anys.
La companyia ho va desmentir formalment. «Renault afirma que els seus vehicles no estan equipats amb software trucat», va assenyalar el número dos del grup, Thierry Bolloré. No obstant, tot indica que Renault hauria fet exactament el mateix que el constructor alemany en l’origen del dieselgate.
INSTRUCCIÓ JUDICIAL / Les conclusions de la investigació portada a terme pels serveis antifrau, dependents del Ministeri d’Economia, van portar a l’obertura d’una instrucció judicial per un suposat delicte d’engany en els controls portats a terme als motors dièsel. En concret, l’informe esmenta el model Talisman, el tot terreny Kadjar, el Clío IV i també el Captur.
Antifrau sospita que Renault va idear un software que tenia com a objectiu falsejar els resultats de les anàlisis d’emissions, i d’aquesta manera poder demostrar que complia la normativa anticontaminació. Encara que al document es parla de models recents, l’organisme de lluita contra el frau es recolza en els testimonis d’un antic treballador que apunta que algunes pràctiques es remuntarien al 1990.
Notícies relacionadesEl tècnic assenyala que molts cotxes estaven equipats amb un dispositiu que permetia detectar si se superarien els nivells permesos en els tests d’homologació. En aquest cas, el dispositiu adaptava el funcionament del motor perquè emetés menys contaminants.
Renault insisteix en el fet que no s’ha saltat cap la reglamentació relativa a l’homologació de vehicles. No obstant, les actes en poder dels jutges sostenen que la companyia «va utilitzar una estratègia que tenia com a objectiu falsejar els resultats dels tests antipol·lució».
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- MEDI AMBIENT BCN invertirà 32 milions per triplicar la potència fotovoltaica
- FACTURES AL MUNICIPI Dimiteix el president del PP d’Esplugues per colar despeses personals a l’ajuntament
- CIRCULACIÓ Mobilitat no assumeix la culpa de l’accident mortal de Moya
- HABITATGE El límit al lloguer dispara les consultes immobiliàries
- trasport públic El Govern vol que tot el metro sigui accessible el 2030