El 4YFN acaba consolidat com a plataforma global de 'start-ups'

El saló, amb xifres rècord, es referma com a punt de trobada d'emprenedors i grans companyies

El 37% de les assistents han sigut dones i el 69%, visitants procedents d'altres països

lpedragosa37502129 4yfn170301221926

lpedragosa37502129 4yfn170301221926 / JULIO CARBO

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ple a vessar. El saló 4 Years from Now (4YFN) ha saldat la seva quarta edició completament consolidat com a espai d’interrelació entre 'start-ups' i inversors, amb un èxit total d’assistents i participants. El certamen de tres dies, amb uns 20.000 visitants (12.500 el 2016), ha crescut en aquestes variables, amb un total de 600 empreses que estan als seus inicis, de les quals un terç repeteixen com a participants.

Però a la vegada es fa més internacional. El mes de setembre vinent se celebrarà una rèplica d’aquest saló a San Francisco (EUA), a prop de l’epicentre de la innovació mundial de Silicon Valley. Com en el cas del que es va celebrar a Xangai (Xina) i que es repetirà el juny pròxim, l’objectiu és acompanyar emprenedors espanyols que fan negocis o aspiren a fer-ne als països on se celebren els certàmens.

El 47% dels que han passat pel certamen són congressistes del Mobile World Congress, que avui tancarà les portes. I és que en l’edició d’aquest any s’ha reforçat el paper del 4YFN com a punt de connexió entre grans companyies i emprenedors i 'start-ups', fet que li atorga un valor diferencial, segons fonts de l’organització. En uns casos aprofiten per indagar en el mercat a la recerca d’oportunitats; en altres participen en el finançament de projectes i en altres casos els acaben adquirint. A més d’institucions públiques espanyoles i foranes, han participat de forma activa en el saló Telefónica, el Banc Sabadell, Google, Microsoft, Samsung, Nestlé o Seat, entre altres.

MÉS DONES

En l’edició d’aquest certamen que organitza Mobile World Capital (MWC) juntament amb GSM Mobile World Congress hi ha hagut a més una presència femenina i internacional més gran. El 37% dels assistents han sigut dones, fet que suposa set punts més que en l’edició anterior, i el 69% dels participants han sigut de fora d’Espanya, nou punts més que el 2016. Tant en el 4YFN com en el Mobile World Congress s’ha destinat espai a debatre sobre les dones, la tecnologia i el seu paper en les empreses sota el paraigua de Women4Tech, programa que analitza les causes de la bretxa de gènere en el sector tecnològic.

En l’edició d’aquest any s’han pogut veure gairebé el 40% més de projectes empresarials participants que el 2016, amb ofertes molt variades, però de base tecnològica.

Notícies relacionades

Pels passadissos i els voltants del saló s’han pogut veure emprenedors com Oriol Solé (Tviso), acompanyat d’algun dels seus inversors, com Quino Fernández; representants de fons de capital risc, 'business angels'; cofundadores de companyies que ja estan més madures i venen a veure el que es cou, com Carlota Pi (Holaluz), i altres que venen a atraure l’atenció d’inversors, com Jaime Castañosa (Fanonfire) o el portuguès Tiago Araújo (Hijiffy), que han disfrutat del programa d’acceleració de Numa Barcelona, en què participa MWC Barcelona, per posar-ne uns exemples.

Els inversors, de diverses especialitats, també s’han bolcat aquesta vegada en el saló, fins a arribar a ser uns 700, gairebé el 30% més que en l’edició de l’any passat.