El 4YFN congrega gairebé un 40% més de 'start-ups' i s'expandeix fins a San Francisco

El saló de Barcelona tindrà una rèplica a la ciutat dels EUA al setembre

Els participants creixen de 440 fins a 600 i es preveu superar els 20.000 visitants

jjubierre37478195 barcelona 27 02 2017  econom a   mwc congres de mobils fira 170227184352

jjubierre37478195 barcelona 27 02 2017 econom a mwc congres de mobils fira 170227184352

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Un total de 600 'start-ups ' i uns 700 inversors es congreguen en l'edició d'aquest any, la quarta, del 4 Years from Now (4YFN) que se celebra a la vegada que el Mobile World Congress i en què s'esperen més de 20.000 assistents, cosa que significa el 60% més que el 2016. L'any passat, els mateixos protagonistes que inauguraran la trobada , Aleix Valls, director general del Mobile World Capital (MWC) i Yosi Vardi, president de 4YFN, ja van vaticinar que l'edició del 2017 seria de nou un èxit, amb més participants, assistents i espai dedicat.

Aquesta trobada, impulsada per la Mobile World Capital Barcelona, està organitzada en col·laboració amb GSMA Mobile World Congress. Durant els tres dies que dura el certamen hi participaran destacats emprenedors i inversors. Estan previstes més de 100 conferències impartides per més de 270 ponents. Entre els protagonistes de les sessions destaquen Terry von Bibra (Alibaba), Michael Spiegelman (Netflix) o Fernando Fanton (Just Eat), entre altres.

Al llarg d'aquests dies es combinen tallers i conferències. El primer dia, aquest dilluns, el leitmotiv de les sessions és la disrupció a través del mòbil; dimarts, l'internet de les coses (IoT, per les seves sigles en anglès); i dimecres, els mitjans digitals.

Notícies relacionades

Un dels debats, demà, està destinat a abordar les necessitats de l'ecosistema emprenedor de sud d'Europa, i comptarà Lucas Carné, cofundador del portal de comerç electrònic Privalia (adquirit per la francesa Vine Privée); Gonzalo Ortiz, del buscador d'anuncis classificats Mitula, que cotitza a la borsa australiana; Iñaki Ecenarro, del buscador d'anuncis Trovit (venut a la japonesa Next); i Íñigo Juantegui, del portal d'entrega de menjar a domicili La Nevera Roja (adquirida per Just Eat) i actual conseller delegat de la plataforma que connecta empreses amb transportistes, OnTruck; així com Javier Rubio, president de la firma de videojocs per a Facebook i mòbil Social Point, adquirida per la nord-americana Take-Two. Aquests emprenedors compartiran debat amb Oriol Juncosa, cofundador i director general d'Encomenda Smart Capital, firma assessora d'inversió per a 'start-ups'.

En paral·lel a les conferències es potencia el 'networking' en un certamen que s'ha convertit en el punt de trobada de la comunitat de 'start-ups' tecnològiques a nivell global. Aquesta plataforma de negocis posa en contacte aquests negocis en fase inicial, inversors i grans companyies, amb l'objectiu d'enfortir l'ecosistema emprenedor i posicionar Barcelona com un referent en emprenedoria digital.