PROPOSTES DEL SECTOR FINANCER
Linde insta a posposar l'edat de jubilació i impulsar plans de pensions privats
El governdador del Banc d'Espanya considera inevitable la rebaixa de les pensions i fomentar mesures per contrarestar aquesta pèrdua
El governador del Banc d'Espanya, Luis María Linde, ha afirmat aquest dimecres que l'economia espanyola necessita establir, entre altres mesures, un retard de l'edat de jubilació i l'impuls dels plans privats de pensions per compensar la previsible rebaixa de les pensions públiques en un futur.
"S'ha de decidir el paper que es vol atorgar a endarreriments addicionals de l'edat de jubilació, opció que podria ser justificada per l'increment de l'esperança de vida", ha dit Linde, que s'ha mostrat partidari de desincentivar la jubilació anticipada. És la seva opinió: "L'ampliació de la vida laboral per sobre dels 67 anys tindria efectes positius".
El governador del Banc d'Espanya ha assenyalat que, malgrat que és indubtable que els últims anys no són precisament rendibles per als estalviadors, "es podria plantejar estendre el paper de l'estalvi per a la jubilació, de manera que permeti complementar els recursos del sistema contributiu públic amb l'acumulació d'actius financers per suplementar les futures pensions públiques".
Celia Villalobos Pensions Congrés Banc d'Espanya Pablo Iglesias Podem Bankia Luis María Linde Jubilació
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- ¿Ningú vol dimissions?
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries