HISTÒRIES MÍNIMES

La solució al ¿Què em poso?"

Vudoir és una xarxa social que ajuda a decidir quina roba utilitzar cada dia

Els usuaris pugen fotos amb les opcions i els altres voten què els queda millor

zentauroepp37053300 barcelona  26 01 2017 alina franco i paolo rizzardini  funda170127100310

zentauroepp37053300 barcelona 26 01 2017 alina franco i paolo rizzardini funda170127100310 / FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts
CRISTINA MARTÍN VALBUENA / BARCELONA

El dubte etern. ¿Els pantalons beix o els blau fosc? ¿La camisa amb corbata marró o només amb americana? Aquells moments d’indecisió abans de sortir de casa, davant del mirall i amb poc temps. Totes aquestes preguntes han trobat una solució: Vudoir, una xarxa social que t’ajuda a decidir.

Per fer-ho, l’interessat ha de pujar dues fotografies en què es vegin les opcions disponibles i els altres usuaris (l’aplicació en té 55.000) poden votar què prefereixen. Depenent de la urgència amb què es necessita la resposta, l’indecís pot determinar el temps de què disposa, des de cinc minuts, si té dubtes en un emprovador de roba i no sap què comprar, fins a un parell de dies, si ha de decidir un regal o què posar-se per a una cita.

Alina Franco és la persona que està darrere d’aquest projecte. La idea va sorgir quan assistia a una passarel·la de moda, en què va veure que moltes persones del públic li deien a una bloguer que «als matins no sabien què era el que els quedava millor, com combinar la roba que s’havien de posar», recorda. «Són coses trivials, però qui més qui menys els dedica temps a aquestes preguntes i a trobar un estil de roba que encaixi amb la seva forma de ser, amb què vol sentir-se còmode», explica.

Sobretot adolescents

Els adolescents són els seus principals usuaris. I, per això, Vudoir va apostar per demanar-los consell sobre l’aplicació. «Vam anar a una escola i vam escollir un grup de 10 alumnes, amb una edat compresa entre els 16 i els 18 anys. No volíem que actuessin com un grup de consumidors i tampoc ens importava si no utilitzaven l’aplicació. El que preteníem era que fossin capaços de llegir la seva generació, que ens diguessin què és el que més valoren els seus companys, com es comuniquen entre ells, quins canals prefereixen... Que actuessin com si l’empresa fos seva», explica.

Els resultats van permetre que la xarxa social s’adaptés als seus gustos. Per exemple, Franco va sospesar la idea d’incorporar filtres a les fotografies que es pujaven, però els estudiants van explicar que preferien que «Vudoir fos brut, que les imatges estiguessin mal fetes o que fossin improvisades, sense cap mena de retoc». «Aquests són detalls que intuïtivament a nosaltres no se’ns acudeixen. No entens que aquestes coses puguin ser tan importants per a ells i, amb la seva assessoria, podem omplir l’espai generacional que ens separa. Els inputs que vam treure són molt interessants», manifesta Franco.

Notícies relacionades

El futur d’aquesta xarxa social passa per obrir un espai de compra on line per als usuaris, que serà personalitzat, segons les preferències que hagin mostrat. Franco comenta que, com que els «clients no tenen gaire poder adquisitiu», la plataforma buscarà «productes que siguin assequibles per a ells».

A més, tant les dades que revelin els seus dubtes estilístics sobre què posar-se com les que se sàpiguen gràcies a les compres que realitzin a través de Vudoir es vendran a les marques de roba. D’aquesta manera, les firmes «podran saber quins són els gustos dels seus consumidors i què és el que volen comprar», segons explica Franco.