DESEQUILIBRIS ECONÒMICS
Oxfam Intermón reclama un creixement econòmic més redistributiu
El director general de qualsevol empresa de l'FTSE 100 de Londres guanya en un any el mateix que 10.000 empleats tèxtils de Bangla Desh

Veïns del barri de Shanty, Bangla Desh, envoltats de publicitat electoral.
Repensar el model econòmic. Aquest és el missatge que Oxfam Intermón llança amb motiu del Fòrum Econòmic Mundial a Davos (Suïssa), on es reuneixen les elits mundials. Malgrat els compromisos dels líders per combatre la desigualtat, la bretxa entre rics i pobres no ha parat de créixer, segons adverteix l’oenagé en el seu informe Una economia per al 99%.
Oxfam proposa polítiques que propiciïn un creixement més repartit i redistributiu, així com indicadors «que vagin més enllà del PIB», el qual no explica «l’estat de salut d’una societat». També es pronuncien en contra del curtterminisme dels governs per «oferir llocs de treball barats i sistemes tributaris laxos» per a grans empreses i rendes del capital.
Sols vuit persones posseeixen la mateixa riquesa que 3.600 milions, la meitat de la humanitat; i el director general de qualsevol empresa de l’FTSE 100 de Londres guanya en un any el mateix que 10.000 empleats de fàbriques de Bangla Desh.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%