TRIBUTS
Espanya es manté entre els països de la UE amb menys pressió fiscal
Segons Eurostat, l'Estat espanyol és el segon que menys recapta per IVA només per darrere d'Itàlia

/
Espanya es manté entre la dotzena de països de la Unió Europea amb la pressió fiscal més baixa, set punts per sota de la mitjana de la UE, i el segon, només per darrere d’Itàlia, amb la recaptació més baixa a compte de l’Impost sobre el Valor Afegit, segons l’última comparativa publicada per l’agència europea d’estadística (Eurostat).
El 2015, segons Eurostat, la pressió a Espanya es va situar en el 34,6%, una dècima per sobre de la registrada l’any anterior, però per sota del 40% de la UE i del 41,1% de mitjana que registra l’Eurozona. A dalt de tot de la taula en termes de pressió fiscal, que té en compte els ingressos per impostos i contribucions socials, segueixen estant-hi França (47,9%), Dinamarca (47,6%) i Bèlgica (47,5%), seguides d’Àustria (44,4%), Suècia (44,2%), Finlàndia (44,1%) i Itàlia (43,5%). En el grup de països amb el nivell més baix destaca Irlanda, amb una pressió del 24,4%, gairebé set punts menys que una dècada abans, seguida de Romania (28%), Bulgària (29%), Lituània (29,4%) i Letònia (29,5%). L’estadística confirma que la pressió ha augmentat en la majoria d’estats membres, excepte en el citat cas irlandès i a Dinamarca, el país amb la pressió més elevada el 2014 i on ha passat d’un 50,3% al 47,6%.
Notícies relacionadesL’estudi també situa Espanya com el segon país de la UE amb ingressos més baixos per IVA, un 6,5% davant el 6,8% de la zona euro i del 7% de la UE. Això significa que només Itàlia va registrar una recaptació inferior, del 6,2%, a compte d’aquest impost que la Comissió Europea ja ha exigit a Espanya que augmenti. Concretament, i en el marc del procediment per dèficit excessiu, Brussel·les ha demanat al govern de Mariano Rajoy que elevi el tipus d’IVA reduït que aplica a alguns productes i serveis.
Els països que més recapten per aquest concepte són Croàcia (13%), Hongria (9,7%), Dinamarca (9,4%) i Estònia (2%). Els ingressos a compte dels impostos a la producció i les importacions van representar l’any passat a Espanya el 12%, per sota de la mitjana de la UE, igual que els ingressos a compte de l’IRPF i el patrimoni, pels quals van obtenir el 10,1%, davant el 13% de la UE.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Necrològiques Mor Felix Baumgartner, l’home que va fer història saltant des de l’estratosfera
- Miquel Esquius, comissari en cap dels Mossos: "Requisem una mitjana de mil armes blanques cada mes"
- La comunitat musulmana a Catalunya demana ajuda per protegir les mesquites a Catalunya: "Ens sentim abandonats"
- Gent Coldplay ‘caça’ dos infidels al seu concert: el CEO d’Astronomer Andy Byron i la cap de RRHH; el vídeo viral que dona la volta al món
- Recurs d'empara Puigdemont reclama al TC que li aixequi l'ordre d'arrest per "defensar la democràcia parlamentària consagrada a la Constitució"