crisi empresarial

Colòmbia intervé Electricaribe, de Gas Natural Fenosa

El Govern de Bogotà considera que la crisi financera del grup ha repercutit negativament en el servei

El Govern de Colòmbia intervé Electricable, la filial de Gas Natural Fenosa. / ATLAS

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Govern colombià ha ordenat aquest dimarts la intervenció de la distribuïdora d'energia Electricaribe, del grup espanyol Gas Natural Fenosa, immersa en una crisi financera que ha repercutit negativament en la prestació del servei als clients. La companyia arrossegava una situació complicada per la falta de pagament de clients que havia portat a un enduriment de les relacions entre la companyia i l'Executiu de Bogotà.  

La intervenció va ser anunciada per la Superintendència de Serveis Públics Domiciliaris de Colòmbia mitjançant una resolució que "busca assegurar la prestació del servei d'energia elèctrica als departaments proveïts per Electricaribe: Atlántico, Bolívar, Cesar, Córdoba, La Guajira, Magdalena i Sucre". 

En la resolució que ordena la intervenció s'afirma "que la situació financera d'Electricaribe pot portar-la a una imminent cessació de pagaments" i a més "la informació disponible apunta que Electricaribe no està actualment en condicions de prestar el servei d'energia amb la continuïtat i qualitat degudes". "La presa de possessió d'Electricaribe està recolzada pel mandat que la Constitució Política colombiana li imposa a l'Estat, en el sentit d'assegurar la prestació eficient de serveis públics a tot el territori nacional", va explicar el Superintendent de Serveis Públics, José Miguel Mendoza, citat en el comunicat.

La crisi de l'empresa, que atén 2,5 milions de clients als set departaments de la costa atlàntica colombiana citats per la Superintendència de Serveis Públics, s'arrossega des de fa mesos en els quals els usuaris han reclamat per les constants avaries en la prestació del servei. Electricaribe atribueix aquesta situació en part a la falta de pagament de nombrosos clients i al frau en el consum d'electricitat.

POSICIÓ DE L'EMPRESA

Notícies relacionades

Segons l'empresa, al tancament de setembre passat la seva cartera de clients morosos pujava a 4,05 bilions de pesos (uns 1.323 milions de dòlars), que li han creat un problema de caixa que li impedeix fer les inversions adequades per millorar el servei. En els últims dies, representants del Govern colombià i de Gas Natural Fenosa van mantenir converses a porta tancada a Bogotà per mirar de trobar una manera de capitalitzar la companyia, però finalment no es va arribar a un acord.

POSICIÓ DEL MINISTERI D'ENERGIA

"Busquem solucionar aquest problema històric de la mà de Gas Natural Fenosa accionista majoritari d'Electricaribe, però no aconseguim en aquesta ronda de negociacions un acord per a la capitalització de l'empresa", va assenyalar per la seva part el Ministeri de Mines i Energia en un comunicat. Segons aquesta cartera, "sense el finançament del pla d'inversions requerit, l'única opció per protegir les famílies és la presa de possessió" de l'empresa.