Les borses obren amb fortes caigudes davant la victòria de Trump
L'Ibex 35 cau gairebé el 4% mentre la resta de mercats europeus obren en vermell
tokioefe
Pànic a les borses. La victòria del republicà Donald Trump en les eleccions dels EUA ha arrossegat els mercats europeus en la seva obertura. Des de la matinada els futurs apuntaven a fortes caigudes pels dubtes que desperta el programa econòmic del nou inquilí de la Casa Blanca, amb la seva aposta pel proteccionisme, la renegociació dels tractats de lliure comerç amb Mèxic i el Canadà i la seva promesa de deixar aparcat el tractat de lliure comerç amb els Estats Units.
L'Ibex-35 ha començat la sessió amb caigudes del 3,94% en els primers compassos mentre la resta de borses europees estan en vermell. El principal índex de la Borsa de valors de París ha registrar una caiguda del 2,86 % en l'obertura de la sessió i s'ha situat en 4.348,68 punts
Els mercats no són amics de la incertesa i la victòria de Trump els ha agafat per sorpresa. El dia anterior, Wall Street va viure la millor jornada en vuit mesos, amb un pujada del 2,08% en el Dow Jones i d'un 2,22 % en el selectiu S&P 500; mentre que aquest dimarts aquests indicadors van avançar un 0,40 % i un 0,38 %, respectivament.
- Perruqueres ambulants
- Més de 1.800 pobles d’Espanya tenen un únic habitant
- Carlota Elias, criminòloga: "A moltes dones els atrauen els homes conflictius pel desig de canviar-los"
- Radiografia de l’Insomni La meitat dels més grans de 55 anys es mediquen per dormir
- José Mari Bakero, excapità del FC Barcelona: "Cruyff va ser un visionari, un motor que t’arrossegava"
