Mas-Colell, president del Barcelona Institute of Science and Technology
L'exconseller d'Economia encapçalarà l'organisme que aglutina sis centres d'investigació i que es trasllada al campus de l'Escola Industrial de Barcelona
El consell de Barcelona Institute of Science and Technology (BIST) ha nomenat president l'exconseller d'Economia Andreu Mas-Colell. Aquest organisme integra sis dels més importants instituts d'investigació de Catalunya. A la vegada s'ha segellat un acord amb la Diputació de Barcelona perquè el campus de l'Escola Industrial de Barcelona albergui la seu del BIST, dintre de l'estratègia de convertir aquestes instal·lacions en un clúster d'investigació.
El director general de la fundació bancària La Caixa, Jaume Giró, es manté com a vicepresident d'aquesta organització. Mas-Colell, professor actualment d'Economia a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i antic responsable de la Barcelona Graduate School of Economics abans de ser conseller en l'anterior etapa de CiU al Govern, també va ser titular de la cartera d'Universitats amb Jordi Pujol com a president.
POL D'ATRACCIÓ
Mas-Colell relleva Rulf Tarrach com a president. L'exconseller d'Economia ha assegurat que el BIST "aglutina una comunitat científica de primer ordre i un enorme potencial per enfortir altres iniciatives científiques existents". Segons ell, és un "lloc imbatible per atraure i formar científics de tot el món". La directora del BIST és Montserrat Vendrell.
Notícies relacionadesEl BIST ocupa el cinquè lloc en els rànquings de centres d'investigació europeus, que no inclouen les universitats. A més de la fundació bancària La Caixa formen part del consell del BIST la Fundació Banc Sabadell, Femcat, la Fundació Privada Cellex, La fundació Catalunya Pedrera i la Generalitat.
Formen part d'aquest institut multidisciplinari el Centre per a la Regulació Genòmica (CRG), l'Institut de Recerca Química de Catalunya (ICIQ), l'Institut Català per a la Nanociència i la Nanotecnologia (ICN2), l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), el High Energy Physics Institute (IFAE) i l'Institut de Recerca en Biomedicina (IRB Barcelona).
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Òbit Mor Robert Redford, llegenda de Hollywood, als 89 anys
- ACTUALITAT BLAUGRANA Més futbol gratis des del balcó: el Barça-Getafe, també al Johan Cruyff
- Negociació en marxa El Govern admet el xoc amb Hisenda pel finançament i defensa que Catalunya ha de recaptar el 100% de l’IRPF