MWC 2016

El Mobile World Congress: un repte per a la mobilitat de Barcelona

lpedragosa28878149 hospitalet 02 03 2015 barcelona mobile world congr160216180339

lpedragosa28878149 hospitalet 02 03 2015 barcelona mobile world congr160216180339

2
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

El Mobile World Congress, que se celebrarà entre el 22 i el 25 de febrer, es un autèntic repte per a la mobilitat d'una ciutat com BarcelonaFerrocarrils de la Generalitat, Metroautobusostaxis trens han de funcionar a la perfecció per permetre els moviments (a/de l'aeroporthotelsrestaurantsrecinte firal) dels més de 95.000 assistents que s'esperen al congrés (460 milions d'euros de retorn econòmic estan en joc). Aquest any la convocatòria de vagues/aturades amenacen la normal celebració de la fira, un fet que preocupa l'organitzadora de la fira, la GSMA. En joc hi ha molt de negoci, però també la imatge que Barcelona projecta al món (gairebé 4.000 periodistes acreditats d'arreu del món) i l'aposta de les multinacionals per la ciutat.

El transport per a tota fira és un actiu. El conseller delegat de la GSMA (organitzadora de la fira), John Hoffman, no ha amagat mai que la bona comunicació dels recintes firals de Barcelona ha sigut un dels motius per allargar el contracte que té a la ciutat per a la celebració de l'MWC fins al 2023 (la inauguració de la L-9, que para al recinte i va a l'aeroport, era un dels esdeveniments més esperats). El recinte de Gran Via està comunicats amb bons accessos per carretera, Ferrocarrils, diverses línies d'autobusos i ara Metro. Però una aturada que afectés el transport públic seria de difícil digestió per a l'organització. 

"Tenim previst utilitzar el transport públic i esperem que no es vegi afectat per una disputa de caràcter laboral; esperem que empresa i treballadors arribin a un acord com més aviat millor", va assegurar Hoffman en la presentació de la cita el gener passat. L'organització té un 'pla b'  de transport previst en cas que els sindicats i TMB no arribin a un acord (l'amenaça de vaga no és nova; en quatre dels últims cinc anys hi ha hagut amenaces de vaga), però l'aturada en el transport afectaria la imatge d'un congrés que en 11 edicions acumula poques taques en l'expedient.

DISPOSITIU

La GSMA Fira treballen molt de prop amb TMB, Ferrocarrils i els cossos policials en l'organització del dispositiu de mobilitat que permet que desenes de milers d'assistents arribin al recinte o tornin als seus hotels sense gaires esperes (segons les enquestes, un dels motius per tornar o no en el futur a una fira).

L'increment del transport durant els dies de congrés dels viatges són notables: l'any passat es van registrar en sis dies més de 82.800 trajectes en taxi des de l'aeroport a la ciutat, un 88,5% més respecte a una setmana habitual. Pel que fa a Ferrocarrils, l'any passat va suposar incrementar en un 182% el moviment habitual de viatgers en un dia laborable entre les estacions de Pl. Espanya i Europa / Fira (fins a 222.200 validacions en els quatre dies de congrés).

Notícies relacionades

Segons fonts de l'organització, l'hora de més mobilitat de persones cap al congrés de l'any passat va ser entre les 9 i les 10 del matí, quan es registren a la fira més de 20.000 entrades de persones. D'aquests 20.000 assistents, un 30% (5.900) van arribar al recinte usant FGC, mentre que un altre 25% es va decantar per les diferents línies d'autobús que passen per la zona o per autobusos llançadora.

Aquest any, l'entrada en funcionament de la L-9 implicarà, segons les mateixes fonts, més ús de FGC i del Metro -si no hi ha vaga-: calculen que en aquella hora punta entre el 30% i el 50% dels visitants usarà aquests mitjans de transport.

Temes:

Autobusos Metro