ESCÀNDOL FINANCER
Rato i Blesa seran jutjats per l'Audiència Nacional per les 'targetes black'
La resolució del jutge Andreu considera que hi ha prou indicis d'administració deslleial
Els expresidents de Caja Madrid i de Bankia també estan acusats d'apropiació indeguda

Rodrigo Rato, exvicepresident del Govern de José María Aznar i expresident de Caja Madrid i de Bankia, haurà de seure al banc dels acusats de l'Audiència Nacional pel cas de les 'targetes black'. Ho farà amb un altre expresident de la caixa d'estalvis madrilenya, Miguel Blesa, l'exdirector general de mitjans de l'entitat financera, Ildefonso Sánchez Barcoj, i la resta d'usuaris de les targetes opaques.
El jutge Fernando Andreu, responsable de la instrucció del cas, ha emès l'acte d'acusació basant-se en l'escrit de la fiscalia en què es reclama a Rato quatre anys i sis mesos de presó, multa de més de 100.000 euros i una indemnització de 2,6 milions d'euros per haver mantingut el sistema que va idear el seu antecessor en la caixa, Miguel Blesa. Per a aquest, el fiscal sol·licita sis anys de presó, multa de 100.000 euros i una indemnització de 9,3 milions d'euros. La fiscalia també acusa 64 usuaris més d'aquestes targetes. Les 'black' van ser usades per 88 persones entre el 2003 i el 2012, i la seva despesa va arribar als 12 milions d'euros.
Segons Andreu, hi ha prou indicis d'administració deslleial per part de Blesa, Rato i Sánchez Barcoj amb el propòsit d'apropiar-se de forma continuada i indegudament del patrimoni de Caja Madrid i Bankia. "Resulta molt clar que els fets anteriors, i el delictiu ús donat a les targetes de crèdit hauria sigut impossible sense la participació dels presidents de les entitats durant el temps que van ser utilitzades les targetes, i sense la col·laboració necessària del director del comitè de mitjans", conclou el magistrat.
Notícies relacionadesPer Andreu, tots tres van posar en funcionament i van mantenir un sistema corrupte de despatrimonialització de les entitats al mateix temps que van ser beneficiaris de les targetes, i, per tant, també detecta indicis d'apropiació indeguda.
A més d'aquesta causa, Rato té oberts altres fronts judicials en relació amb l'origen poc clar del seu patrimoni personal.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"