AUTOMÒBIL

Renault prepara un pla per reduir les emissions de gasos

El fabricant compareix davant la comissió independent creada a França tras l'escàndol de Volkswagen

jcortadellas32407302  files  this file photo taken on january 18  2013 160114140638

jcortadellas32407302 files this file photo taken on january 18 2013 160114140638 / BERTRAND GUAY

1
Es llegeix en minuts
Eva Cantón
Eva Cantón

Periodista

ver +

Després de l’escàndol de Volkswagen, és Renault qui està a l’ull de l’huracà, no per un frau al software que mesura les emissions contaminants dels seus motors dièsel, sinó per haver superat els nivells permesos de CO2 i d’òxid de nitrogen (NOx). El constructor francès, que ahir va anar a explicar-se davant la comissió independent impulsada pel Ministeri d’Ecologia arran del cas Volks­wagen, va avançar que ja treballa en un «pla tècnic» de reducció d’emissions que serà presentat durant les pròximes setmanes.

L’objectiu és ajustar el que emeten els seus vehicles en condicions reals a les normes d’homologació en laboratori, després que les inspeccions portades a terme per la comissió tècnica revelessin serioses diferències. «Treballem en un pla tècnic que ens hauria de permetre reduir les emissions», va declarar el director comercial del grup, Thierry Koskas. «Renault no ha fet trampes», va ressaltar.

La ministra francesa d’Ecologia, Ségolène Royal, va crear al mes de setembre una comissió encarregada de dur a terme diversos tests aleatoris en un centenar de cotxes que circulen a França per verificar si compleixen les normes d’homologació i donar garanties als consumidors.

L’Utac, l’organisme de certificació nacional, ha portat a termefins ara proves en 22 vehicles de vuit marques: Renault, PSA, Volkswagen, Mercedes, Ford, Opel, Toyota i BMW, i està previst que Nissan, Volvo, Suzuki i Fiat pateixin el mateix tipus de test. Tots els fabricants hauran de recórrer després a la comissió tècnica a donar explicacions.

Notícies relacionades

Dijous passat, la notícia que els serveis antifrau havien registrat diverses seus de Renault a la regió parisenca va provocar la caiguda en borsa del constructor francès.  Royal va assegurar que Renault no havia comès frau, però sí que superava els límits d’emissions als seus motors dièsel.

Malgrat això, el grup francès va aconseguir el 2015 el seu tercer creixement anual de vendes consecutiu a tot el món, amb una pujada del 3,3%, fins a un total de 2.801.592 vehicles. 

Temes:

Renault