LABORAL
Josep Maria Álvarez anuncia que optarà a la secretaria general de la UGT per substituir Cándido Méndez
El líder del sindicat català ja compta amb el suport de les federacions de metall i de serveis
El secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, ha anunciat aquest dijous que està preparant la seva candidatura per optar a la secretaria general de la UGT a Espanya, en substitució de Cándido Méndez, que deixarà el càrrec al març després de 21 anys al capdavant del sindicat.
"Aspiro a liderar un equip amb el qual puguem arribar al Congrés amb un projecte compartit, idees, ganes, il·lusió i ànim per renovar el sindicat", ha manifestat durant un congrés extraordinari de la UGT de Catalunya convocat per elegir la delegació dels 31 representants que participarà en el 42 congrés confederal de la UGT, que tindrà lloc a Madrid del 9 al 12 de març.
Notícies relacionadesÁlvarez compta fins ara amb el suport de les federacions del metall i dels serveis --dues de les més importants--. Fins ara, han presentat la seva candidatura a la secretaria general de la UGT Miguel Ángel Cilleros --líder de la federació de serveis de Mobilitat i Consum--, i Gustavo Santana, secretari general de la UGT a les Canàries.
El líder la UGT catalana ha sigut recentment prejubilat a la seva empresa (Alstom), però aquesta circumstància no es considera com un factor en contra de la seva candidatura, ja que hi ha molts precedents de líders sindicals en altres països en situacions semblants, i en què es valora precisament la seva veterania i experiència.
- Pressupostos del 2026 Illa pacta amb la patronal i els sindicats destinar 900 milions d’euros a habitatge el 2026
- Infraestructures sanitària Illa consagra la nova seu del SEM a l’Hospitalet: «És una de les joies de la corona de l’Estat del benestar»
- Confidències amb estovalles Els restaurants de Barcelona que recomanen els que en saben: els reis del boca-orella
- EL PROCÉS ELECTORAL BLAUGRANA Messi apareix en la precampanya blaugrana amb una lona gegant al centre de Barcelona
- Millora de la infraestructura El president d’Aena, Maurici Lucena: «La inversió a l’aeroport de Barcelona-el Prat va cinc anys tard per culpa de l’anterior president del Govern, que la va bloquejar»
