UNIÓ MONETÀRIA
El nou bitllet de 20 euros comença a circular aquest dimecres
El BCE ho qualifica com una prova que "l'efectiu és i seguirà sent una important forma de pagament"
El nou bitllet de 20 euros, el de color blau, comença a circular aquest dimecres a la zona de l'euro, prova que "l'efectiu és i seguirà sent una important forma de pagament", ha afirmat aquest dimarts el membre del comitè executiu del Banc Central Europeu (BCE) Yves Mersch.
El BCE i els bancs centrals nacionals de l'Eurosistema han proporcionat als fabricants de maquinàries de bitllets informació i els han facilitat el nou bitllet de 20 euros perquè facin proves i adaptin els seus equips.
El 15% dels comerciants minoristes fan servir màquines per comprovar l'autenticitat dels bitllets, segons una enquesta del BCE.
CARACTERÍSTIQUES DEL NOU BITLLET
La sèrie es denomina Europa perquè a l'holograma i la marca d'aigua dels bitllets hi figura un retrat d'Europa, una figura de la mitologia grega.
Aquest bitllet, igual que les denominacions de 10 i 5 euros, inclou noves marques de seguretat. Entre elles, hi ha la "finestra amb retrat", inserida a prop de la part superior de l'holograma, que es torna transparent quan es mira a contrallum. Amb les noves marques de seguretat és més difícil falsificar els bitllets i ha recomanat utilitzar el mètode de tocar, mirar i girar per comprovar-ne l'autenticitat, ha assenyalat Mersch, que és responsable de Bitllets en el comitè executiu del BCE.
El símbol "?" es pot veure en el fil de seguretat del nou bitllet, mentre que la paraula "EURO" apareix als bitllets de la primera sèrie.
Al girar el bitllet, en el nou, el número brillant situat a la cantonada inferior esquerra produeix un reflex metàl·lic que es desplaça verticalment i el color canvia del verd maragda al blau fosc.
Pel que fa al tacte, en el nou bitllet hi ha una sèrie de línies curtes en relleu a les vores esquerra i dreta.
MÉS D'UN BILIÓ D'EUROS EN BITLLETS
De moment, s'han imprès 4.300 milions de bitllets de 20 euros per reemplaçar els de la primera sèrie, que seguiran sent de curs legal.
Notícies relacionadesEl bitllet de 50 euros serà la pròxima denominació que serà reemplaçada.
Al final del període de transició a l'euro, el 2002, el valor total dels bitllets en circulació era de 247.000 milions d'euros, en comparació amb els 1,05 bilions d'euros en aquests moments, ha remarcat Mersch.
- MUNDIAL DE MOTOGP Marquez torna en gran a Jerez protagonitzant una altra pilleria
- Un curs ensenya a ensinistrar gossos per trobar tòfones com una oportunitat per desenvolupar el món local
- Tecnologia làser Un nou mètode científic descobreix l’arbre més alt de Catalunya: un plàtan de 54,55 metres
- Entrevista Andrí Movtxan, activista ucraïnès a la flotilla: «Els que resisteixen a l’ocupació a Gaza i a Ucraïna tenen molt més coratge que nosaltres»
- Avui al matí Cues en la inauguració de la nova botiga de Nude Project a Barcelona: «He dormit al carrer per ser el primer»
