IMPULS D'UN NEGOCI
La ferreteria del futur
QFPlus, cooperativa formada per Cifec i Cofac, unifica l'oferta i la imatge dels seus socis en una nova marca, Optimus El grup preveu arribar als 850 establiments en tres anys

Eines 8 Juan Luque en una ferreteria Optimus. /
«Som com les farmàcies però en ferreteria». Amb aquesta frase descriu el seu grup Juan Luque, director d'expansió de QFPlus, la cooperativa de ferreters constituïda el 2013 per Cifec i Cofac. Després d'anys de crisi de consum, de fusionar-se i d'integrar sistemes, ha arribat el moment, segons Luque, de donar un «impuls al negoci» i de sumar cooperativistes amb un canvi d'imatge i innovant. Així ha nascut Optimus, la nova marca amb què operaran les ferreteries Cifec i Cofac i que aspira a gairebé doblar la seva dimensió en el període de tres anys.
«Hem iniciat una estratègia conjunta per donar un impuls al negoci», explica Luque a aquest diari. Cifec i Cofac van unir les seves forces el 2013, reunint 300 cooperativistes (450 ferreteries) repartits per totes les autonomies (excepte Madrid), i Andorra. Des d'aleshores s'ha elaborat un pla de negoci i estratègia, i la primera fase d'aquesta nova etapa és implantar una nova marca als establiments. S'ha elegit Optimus. «És un projecte integral. Començarem per canviar la imatge de les botigues. No només serà la cartelleria, sinó que hi haurà canvis en la situació de les coses, aportar més llum, més espai entre prestatgeries...», afegeix Luque. «La marca mantindrà les característiques de proximitat que té actualment, amb l'assessorament al client i la flexibilitat en l'assortiment com a elements principals», afegeix.
De moment ja han implantat el canvi en 33 botigues, que seran unes 50 a finals de mes. «Acabarem l'any amb uns 130 establiments ja adaptats al nou model», afegeix. Una altra de les novetats és la incorporació de tecnologia en algunes de les ferreteries. Amb aquesta finalitat, QFPlus ha desenvolupat un «quiosc» (pantalla tàctil) des del qual els clients podran accedir a tot el catàleg de la cooperativa i demanar, des de la seva botiga, qualsevol producte, pagant quan arribi al seu establiment. «És el primer pas per obrir la nostra botiga on line, que arribarà després», completa. En aquest projecte el grup hi ha invertit 250.000 euros.
Notícies relacionadesEl projecte d'Optimus, no obstant, no es queda en els 450 cooperativistes de QFPlus. El grup és soci fundador de NCC, central de compres i serveis en la qual també participen les cooperatives Coanfe, Cofedas, Coinfer i Synergas. «Ja estem conversant perquè se sumin al projecte. En tres anys serem 850 establiments, amb una facturació superior a 400 milions d'euros», avança.
De moment, QFPlus ja nota la sortida de la crisi, i preveu facturar aquest any un 3% més (258 milions d'euros). «Les botigues que ja han canviat a Optimus registren un increment de les visites», explica.
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament