PROJECTE IMPULSAT PER ANTAI
Mitjans per a les 'start-ups'
El fons Media Digital Ventures, en què participa Grup Zeta, prendrà participacions en companyies a canvi de publicitat
La fórmula ja s'ha aplicat a Wallapop i Chicplace

Emprenedors 8 Gerard Olivé (esquerra) i Miguel Vicente. /
Moltes start-ups viuen un moment clau quan arriba la fase d'invertir en publicitat per arribar al gran públic. Per aconseguir-ho, moltes firmes han de tancar noves rondes de finançament i destinar gran part dels recursos a aquestes campanyes publicitàries, amb el consegüent desgast que això suposa. Per avançar-se a aquesta situació, una nova fórmula ha començat a implantar-se en algunes start-ups: media for equity (publicitat per accions). I, fruit d'aquesta tendència, acaba de néixer el primer fons espanyol d'inversió en format de media for equity, en què participa Grup Zeta: Media Digital Ventures (MDV).
Antai Venture Builder, creada pels emprenedors Gerard Olivé (BeRepublic) i Miguel Vicente (Letsbonus), ha impulsat aquesta iniciativa, en què, a més de Grup Zeta, també hi participen Atresmedia, Vocento, Grupo Godó, Diari Ara i Clear Channel. La fórmula serà similar a la d'altres fons que inverteixen en firmes de nova creació (o en fase de comercialització) que busquen capital, però que en lloc de rebre diners, el que rebran seran drets de publicitat en mitjans. Els grups de comunicació, en canvi, obtindran accions de les companyies.
Aquesta fórmula ja s'ha dut a terme en algunes empreses com Wallapop, Chicplace, Fever i i-Neumáticos, de tal manera que alguns grups van prendre participacions financeres (com és el cas de Grup Zeta, que participa a Wallapop i ChicPlace) a canvi de publicitat. Les inversions realitzades per MDV s'afegiran a les que faci cadascun dels socis per la seva part, mantenint els seus objectius de finançament de media for equity, que també ha generat casos a nivell internacional com el de l'alemanya Zalando, que acaba de sortir a borsa.
Cartera
Notícies relacionades«El nou fons té com a objectiu tenir presència en 60 companyies al llarg dels pròxims tres anys», van destacar fonts de MDV, que gestionarà una cartera màxima de 35 milions d'euros en actius publicitaris de tots els grups de comunicació.
El nou vehicle d'inversió de media for equity comptarà, a més, amb part de l'equip d'Antai Venture Builder, amb Luca Mannucci com a conseller delegat, Daniel Romy com a director d'inversions, Blanca Soler com a advocada i Raúl Molero com a responsable de planificació de mitjans. «Així, podrà oferir a cada start-up el mix de mitjans, canals, abast i temps d'exposició de la marca més apropiats per treure el millor rendiment de la seva aposta publicitària», van afirmar des de MDV.
- Baix Llobregat A la venda la mansió de luxe on va viure un exjugador del Barça a Gavà: espectacular i exclusiva
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Ple del Parlament Sílvia Orriols, als diputats de Junts: «Són la marca blanca d’Aliança. Benvinguts a l’extrema dreta»
- AVENÇ La IA com a aliada en el diagnòstic precoç, Tema del Diumenge
- Una llegenda blanca Cop de porta del Madrid a Modric