en 2,7 milions de quilòmetres

Els cotxes de Google sense conductor només han tingut 11 accidents menors en sis anys

Els incidents es van produir a conseqüència de maniobres inesperades per part d'altres vehicles convencionals

El cotxe sense conductor de Google.

El cotxe sense conductor de Google.
Google presenta un prototip de cotxe autònom.

/

1
Es llegeix en minuts

Els vehicles sense conductor humà de Google han patit 11 accidents "menors" en els sis anys que porta provant-los a Califòrnia, ha reconegut la multinacional dels EUA. La multinacional valora aquesta dada, al considerar que és una mostra de la "seguretat" dels seus cotxes. Altres marques, com Tesla i BMW, també estan fent proves de vehicles sense conductor. 

"Si es passa molt temps a la carretera, hi ha accidents, tant en un cotxe convencional com en un que es condueix sol. En els sis anys que fa que provem els cotxes, hem tingut 11 accidents menors en els 2,7 milions de quilòmetres recorreguts", va dir aquest dilluns Chris Urmson, director d'aquest programa de Google.

Urmson va remarcar especialment el fet que els accidents van ser "menors" i sempre conseqüència de les accions d'altres cotxes amb conductor. "En cap dels casos va ser el cotxe sense conductor el causant de l'accident", va apuntar.

2,7 MILIONS DE QUILÒMETRES-11 ACCIDENTS

Notícies relacionades

El cotxe que es condueix sol de Google és un projecte iniciat el 2009 amb la vista posada en el llarg termini, encara que des d'aleshores les seves dues dotzenes de Lexus RX450h equipats amb sensors ja han circulat --i, per tant, registrat en mapes 3D-- fins a 2,7 milions de quilòmetres, fonamentalment en autopistes i carreteres. Des de fa aproximadament dos anys, els cotxes de Google també han estat circulant pels carrers de Mountain View (Califòrnia, EUA), on el gegant tecnològic té la seva seu.

PROHIBICIÓ DE CONDUIR ALS HUMANS

En cas de tirar endavant, el projecte de Google haurà de trobar un encaix en l'actual codi de circulació, que en cap cas contempla la possibilitat de vehicles que circulin sense conductor. Tenint en compte com van els desenvolupaments, hi ha qui pensa que el que es prohibirà en el futur serà que els humans es posin al volant d'un cotxe. En aquest cas, el nombre d'accidents es reduiria a les conseqüències de fallades mecàniques.