RESPOSTA SINDICAL
Toxo i Méndez desconfien del pronòstic de Rajoy sobre el creixement de l'economia
Els líders de CCOO i UGT diuen que no hi ha garanties que la millora el PIB porti més ocupació i salaris
Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez s'han mostrat molt escèptics sobre la previsió de creixement de l'economia del 2,9% aquest any anunciada per Mariano Rajoy i desconfien que es presenti com l'única sortida de la crisi.
Pel líder de CCOO, aquesta xifra "no és sostenible en un context d'estancament" de l'economia de la Unió Europea (UE), mentre que pel màxim dirigent d'UGT, "no hi ha garantia que es tradueixi en més ocupació i salaris". Tots dos han recordat que la previsió de creixement per al 2016 és més baixa, fet que no indica estabilitat en la sortida de la crisi.
Els dirigents sindicals, que han presentat els actes del Primer de Maig de divendres, han destacat que les retallades aplicades a Espanya des que va esclatar la crisi han portat regressió social, caiguda de l'ocupació i de la població activa i empobriment de les famílies, una situació que "mostra l'escassa credibilitat dels missatges del Govern".
La mateixa incredulitat suscita en els sindicats la promesa de l'Executiu sobre els milers de llocs de treball que es crearan amb el creixement del producte interior brut (PIB) al voltant del 3%.
Les mesures preses sobre el mercat de treball, en especial la reforma laboral, han generat gairebé 5,5 milions d'aturats, dels quals només el 56% tenen prestacions per desocupació, llocs de treball precaris i 750.000 llars on no hi ha cap tipus de prestació social. Per això, Méndez i Toxo han assegurat que "els llocs de treball creats no donen ni per malviure".
Els líders de CCOO i UGT no han volgut fixar una data per arribar a un acord sobre salaris i convenis que negocien de les organitzacions empresarials. Lògicament serà després de la festa dels treballadors, tot i que les postures "encara estan lluny".
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"