Andorra intervé el BPA per rentat de diners
L'operació s'ha realitzat a instàncies d'una investigació del Tresor dels EUA
El Govern d'Andorra ha intervingut l'entitat Banca Privada d'Andorra (BPA) avui a instàncies d'una petició del Departament de Delictes Financers del Departament (FinCEN) del Tresor dels EUA, segons han confirmat fonts pròximes a l'entitat a EL PERIÓDICO. La iniciativa es basa en una investigació que indica que, durant uns quants anys, gerents d'alt nivell a BPA han col·laborat en el rentat de diners de tercers que actuen en nom d'organitzacions criminals transnacionals.
"El BPA s'ha convertit un vehicle fàcil per als rentadors de diners de tercers que buscaven canalitzar els fons del delicte organitzat, la corrupció i el tràfic de persones a través del sistema financer dels Estats Units ", afirma el director de FinCEN Jennifer Shasky Calvery.
Notícies relacionades"L'anunci d'avui és un pas crític per abordar aquesta compromesa conducta atroç de la institució financera i enviar un missatge que els Estats Units es portaran a terme fortes mesures per protegir la integritat del seu sistema financer d'actors criminals ", explica en una nota el Departament del Tresor.
BPA és l'entitat a través de la qual la família Pujol va regularitzar el llegat de l'avi Jordi Pujol Florensa a Espanya. No obstant, l'operació que ha tingut lloc avui no està directament relacionada amb aquesta investigació.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Visita de l’Alcalde al pròxim orient Collboni ressuscita el Districte 11 de Maragall per cooperar amb Palestina
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Corrupció El PP cita Leire Díez en la comissió del cas Koldo del Senat el 8 de setembre: «Ha tingut un paper clau»
- Novetats editorials ‘La calavera de l’apòstol’: Jaume Clotet torna amb la segona entrega de la seva trilogia de conspiracions religioses
- EL FINAL DEL MERCAT Fermín es debat entre Chelsea i Barça
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon