INAUGURACIÓ A BARCELONA

Freixenet estrena botiga

El grup s'acostarà al seus clients amb l'obertura d'espais gastronòmics a les grans ciutats Als locals, denominats Tannic, es podran degustar més de 150 vins i caves

Reunió 8 La família Ferrer, a l’estrena de Tannic.

Reunió 8 La família Ferrer, a l’estrena de Tannic. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

Les marques d'alimentació volen estar cada vegada més a prop dels seus clients. Freixenet és una d'aquestes, i per això la firma vitivinícola ha decidit fer el salt als carrers: obrirà botigues en grans ciutats per comercialitzar els seus productes. Els establiments es diuen Tannic, i el primer d'aquests va ser inaugurat ahir a Barcelona.

«És un espai de divulgació i coneixement, a més a més d'un punt de trobada per als amants de l'enoturisme, l'enologia i el món del vi en general», va assegurar a la presentació de l'espai Pedro Ferrer, conseller delegat de Freixenet i impulsor d'aquest projecte. «El nom està inspirat en els tanins del vi que es troben a les pellofes i a les llavors del raïm, responsables d'afegir complexitat al producte final i aportar elements beneficiosos per a la salut», va afegir.

Tannic by Freixenet, el seu primer espai gastronòmic fora de les caves de Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), és situat al número 41 del passeig barceloní de Sant Joan Bosco (al barri de Sarrià). Disposa de 90 metres quadrats en els quals es poden adquirir i degustar més de 150 referències de productes dels 21 cellers del grup -vins, caves, xampanys- que estan repartits per tres continents, a més a més de diversos productes gurmet (caviar Nacarii, formatge Dehesa de los Llanos, pernil 5J, xocolata Amatller...). La companyia ha invertit 250.000 euros en l'espai gastronòmic, en el qual espera facturar uns 100.000 euros els seus primers 12 mesos de vida.

Tannic organitzarà de manera periòdica tastos i maridatges, presentacions de productes, tallers i activitats associades al món del vi i a tot l'entorn cultural que l'envolta, ja que a més a més de l'espai de venda, compta amb una zona privada al pis superior.

Expansió

Notícies relacionades

«Volem explicar al món la nostra essència», va comentar Ferrer. Per això, el pla de la companyia és obrir més establiments Tannic: el mes de març analitzarà el mercat i, si les previsions es compleixen, apostaran per obrir una altra botiga a Barcelona («en una zona més turística», va avançar Ferrer). A més a més, planegen fer el salt a Palma de Mallorca i Madrid, va explicar el directiu. «Posats a somiar, també ens agradaria obrir a Londres, París i Nova York», va completar el responsable.

El principal productor de cava del món també va assegurar en la inauguració que encara amb «optimisme» aquesta campanya nadalenca, amb la previsió de millorar les seves vendes lleugerament i aconseguir un benefici de més de 10 milions d'euros aquest any 2014.