REPUNT DEL SECTOR IMMOBILIARI
El preu de la vivenda puja el 0,3% en el tercer trimestre
És el segon trimestre d'ascens, encara que més moderat, després de sis anys de caigudes interanuals
Els preus de la vivenda lliure van pujar el 0,3% en el tercer trimestre respecte al mateix període de l'any anterior, i encadenen dos trimestres a l'alça després de sis anys de caigudes interanuals, segons l'índex de preus de vivenda (IPV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) publicat aquest dimarts.
El repunt interanual del preu de la vivenda en el tercer trimestre s'ha moderat respecte al registrat en el segon, quan l'augment de preus va ser del 0,8%. El preu de la vivenda va començar a caure en el segon trimestre del 2008 (-0,3%) i va seguir així fins al segon trimestre d'aquest any, quan va mostrar el seu primer repunt després de 24 trimestres en negatiu.
Per tipus de vivenda, el preu de la vivenda usada va pujar un 0,1% en el tercer trimestre en taxa interanual, davant l'increment del 0,2% del trimestre anterior, mentre que el de vivenda nova va repuntar un 0,8%, taxa 1,1 punts inferior a la del segon trimestre (1,9%).
En taxa intertrimestral (tercer trimestre sobre segon trimestre), el preu de la vivenda lliure va registrar un augment del 0,2%, i va sumar dos trimestres consecutius a l'alça després del repunt de l'1,7% registrat en el període abril-juny.
PUJADA DE L'1,1% A CATALUNYA
A Catalunya, els preus de la vivenda van pujar l'1,1% en el tercer trimestre respecte a fa un any, i també van moderar el seu creixement respecte al segon trimestre (1,6%). Respecte al segon trimestre, els preus van pujar el 0,3%.
Notícies relacionadesEn taxa interanual, sis comunitats van presentar taxes positives, mentre que 10 més van registrar signe negatiu i una, Andalusia, no va experimentar cap variació. Les caigudes interanuals més pronunciades van correspondre a Navarra (-6,9%) i Extremadura (-4,6%), mentre que els repunts més alts es van donar a Madrid (2,8%) i Cantàbria (2%).
Respecte al trimestre anterior, vuit comunitats autònomes van registrar taxes trimestrals positives, i els principals increments són els de les Balears (2,1%) i Cantàbria (1,7%), mentre que nou van experimentar retrocessos, especialment Navarra (-2,3%) i Extremadura (-2,2%).
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
