valoració de la UE
Brussel·les critica que el Govern no hagi consultat la reforma fiscal
La Comissió Europea analitzarà el projecte per verificar si és compatible amb les recomanacions a Espanya i la reducció del dèficit
El comissari d'Afers Econòmics i Monetaris, Olli Rehn, ha criticat Espanya per no haver consultat intensivament amb la Comissió Europea un projecte tan important com la reforma tributària global adoptada avui pel Govern de Mariano Rajoy. Les declaracions de Rehn contradiuen les afirmacions del ministre d'Economia, Luis de Guindos, que havia assegurat poc abans que el projecte de reforma fiscal "ha estat parlada des de fa bastant temps amb la Comissió Europea".
"Estàvem en general al corrent dels plans del Govern espanyol de prendre més mesures en el camp tributari, però no puc dir que hàgim estat consultats intensivament" sobre el projecte de reforma tributària adoptada, ha assenyalat Rehn. Per aquesta raó, la Comissió Europea "estudiarà ara el text en detall i verificarà que sigui compatible amb les recomanacions" formulades a Espanya i amb el compliment dels objectius de reducció del dèficit públic, ha afegit Rehn.
"Una vegada hàgim completat l'anàlisi, emetrem la nostra valoració", ha precisat el comissari. "Espero que el projecte estigui en línia amb les recomanacions, però la Comissió Europea necessita analitzar el projecte abans de fer cap comentari", ha assenyalat Rehn.
- A Mejorada del Campo Els llimbs de les 2.000 cases il·legals a Mejorada del Campo, a nou quilòmetres de Madrid: «Paguem impostos però no tenim serveis»
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
- Mobilització docent La vaga de professors a Barcelona, Barcelonès i Baix Llobregat arrenca aquest dilluns una setmana d’aturades a tot Catalunya
