INDÚSTRIA
Siemens i Mitsubishi llancen una oferta conjunta per Alstom
La proposta la impulsa el Govern francès per frenar la de la nord-americana General Electric (GE)
El gegant electrònic alemany Siemens i el seu equivalent japonès Mitsubishi Heavy Industries (MHI) han anunciat la seva oferta per la filial energètica de la seva rival francesa Alstom, xifrada en 7.000 milions d'euros. Presentada a Munic, es tracta d'una contraproposta impulsada pel Govern francès arran de la realitzada per la nord-americana General Electric (GE) a finals d'abril per 12.350 milions d'euros.
Segons un comunicat conjunt de l'empresa alemanya i la japonesa Siemens, MHI vol adquirir per 3.100 milions d'euros en metàl·lic el 40% del negoci nuclear i de vapor, el 20% de les xarxes d'energia i un altre 20% del negoci hidràulic d'Alstom. Siemens preveu quedar-se amb el 100% del negoci de gas d'Alstom, inclosos els contractes de serveis, per 3.900 milions, també en metàl·lic.
Mitsubishi també vol convertir-se en accionista estable a llarg termini i ofereix una participació de fins al 10% a Bouygues, primer accionista d'Alstom. I Siemens oferirà una garantia d'ocupacions a França i Alemanya durant tres anys després del tancament de la transacció. L'empresa alemanya també vol estudiar amb Alstom –fabricant del tren d'alta velocitat francès, el TGV- la possibilitat de crear un conglomerat europeu en el negoci ferroviari a imatge d'Airbus per al sector aeronàutic. Malgrat que l'oferta de GE sembla, a priori, més competitiva, aquest aspecte té un pes important tant per a París com per a Berlín.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026