PopPlaces,

el lloguer d'espais com a negoci amb horari

La firma contacta l'oferta de locals amb la demanda per a actes puntuals

FUNDADORA.Karen Prats, a l’espai de l’acceleradora Conector.

FUNDADORA.Karen Prats, a l’espai de l’acceleradora Conector. / JOSEP GARCÍA

1
Es llegeix en minuts

Pop Corner, una pàgina web que munta botigues pop up -obren uns dies per oferir productes o actes determinats-, és l'origen d'aquest incipient negoci que es va llançar oficialment al mercat el 10 d'abril passat: PopPlaces.com. Parteix de la mateixa idea de temporalitat, però aplicada al sector immobiliari. Es tracta de llogar espais per hores, dies, setmanes o mesos als que necessiten acostar-se físicament al mercat temporalment. «Per exemple, pots necessitar un taller per a tres dies; o una empresa relacionada amb el ball necessitar un lloc per assajar; o el volen només un dimecres cada mes», explica Karen Prats, sòcia majoritària i cofundadora, amb David Pérez, d'aquest negoci que acaba d'aixecar, en la seva primera ronda de finançament, 120.000 euros d'inversors privats.

Participen en aquest projecte inversors com Carlos Blancos (ITnet), Gerard Olivé (Wallapop), David Tomás (Cyberclick) i Marc Vidal (IDODI),  que han estat mentors de la iniciativa durant el seu pas per l'acceleradora de projectes Conector.

«És un model que permet optimitzar el lloguer d'espais que sovint estan buits. Mentre que a una marca de sabates, per exemple, potser no li surt a compte tenir tot l'any una botiga oberta, però sí durant les festes de Nadal per a una venda temporal», descriu Prats.

Notícies relacionades

El model de negoci, pel qual ja han rebut diferents premis a projectes d'emprenedoria, és cobrar una comissió tant a l'oferta com a la demanda dels lloguers. El 20% en total, del qual el 15% es cobra a l'oferta i el 5% a la demanda. «Hem arribat a un acord amb una companyia d'assegurances que ens ha fet el primer producte d'Espanya per llogar espais per dies. L'assegurança cobreix el propietari dels possibles desperfectes que es puguin produir al seu espai».

PopPlaces espera portar a terme un total de 700 transaccions el primer any, a uns 300 euros per dia i de set dies. «Esperem un volum de dos milions d'euros el primer any, i el 20% és la comissió», diu la primera accionista. MAX JIMÉNEZ BOTÍAS