Talgo inicia la fabricació dels primers trens per a l'AVE Medina-la Meca

El disseny del 'projecte Haramain' incorpora equips d'aire condicionat d'alta potència i mesures per evitar l'entrada de pols i sorra

El rei Joan Carles i la delegació espanyola, amb el president de la Saudi Railway Organization (SRO), Mohammad Khaled al-Suwaiket (al centre), durant la presentació del projecte del tren d’alta velocitat (AVE) la Meca-Medina.

El rei Joan Carles i la delegació espanyola, amb el president de la Saudi Railway Organization (SRO), Mohammad Khaled al-Suwaiket (al centre), durant la presentació del projecte del tren d’alta velocitat (AVE) la Meca-Medina. / EFE (MINISTERI D'INDÚSTRIA)

2
Es llegeix en minuts

Talgo ja ha iniciat a les factories de Madrid i Ribabellosa (Àlaba) la fabricació dels primers Talgo 350, conegut com 'el Pato', que cobrirà la línia d'alta velocitat que connectarà les ciutats santes islàmiques de la Meca i Medina, totes dues a l'Aràbia Saudita.

El tren arribarà a circular amb una temperatura exterior de 55 graus i tindrà un disseny que evitarà l'efecte d'abrasió ja que incorporarà una protecció especial en finestres i altres zones exteriors a través de films adhesius especials, així com pintures i recobriments millorats, segons ha indicat la companyia amb motiu del viatge que ha realitzat el Rei i una delegació de ministres i empresaris al país saudita.

El nou disseny mira d'evitar l'entrada de pols i sorra en els sistemes exteriors i cap a l'interior, tant a la sala de màquines com als compartiments de passatgers.

Contra les altes temperatures s'hi incorporen equips d'aire condicionat d'alta potència per arribar a temperatures interiors més baixes que als entorns europeus, així com aïllaments de gran rendiment i equips de control electrònics dissenyats per treballar amb rangs de temperatura alts i un sistema de 'back-up' per garantir el funcionament de la climatització interior en cas de fallar l'alimentació principal procedent de la catenària.

'Projecte Haramain', l'AVE del desert

El disseny del 'projecte Haramain' és molt lleuger, amb un mínim pes, construït en alumini, cosa que li permet ser el tren més lleuger en la seva tipologia.

A més, incorpora una millora dels sistemes de segellament en els elements mecànics (portes exteriors, equips de refrigeració o rodament) i dels sistemes de filtratge per al tractament de l'aire d'entrada (aire per a la refrigeració de motors i resta d'elements del cap motriu, per als equips d'aire condicionat).

La companyia ja va indicar el setembre de l'any passat que tenia previst començar a fabricar al desembre els caps motrius dels trens d'alta velocitat per a l'AVE del desert, conegut com a 'projecte Haramain', mentre que els trens els començaria a fabricar a principis del 2014, una vegada aprovat tot el disseny.

Notícies relacionades

A mitjans de febrer, i en el marc de la visita que va fer a l'Aràbia Saudita, la ministra de FomentAna Pastor, va anunciar que el primer prototip del tren Talgo 350 solcarà per primera vegada l'arena del desert saudita el desembre d'aquest mateix any. El tren disposa de 417 seients distribuïts en dues classes (preferent i turista) amb un disseny adaptat als gustos del client i que reflecteix la cultura saudita.

Fa poc més de dos anys, un consorci espanyol va firmar a la capital saudita un contracte històric de 6.736 milions d'euros per fer realitat el primer AVE del desert, un projecte que contempla el subministrament de 35 trens i el seu manteniment durant 12 anys.