FIRA ALIMENTARIA

Vendre a la Xina, sí o sí

Grup Miquel es planteja obrir un distribuïdor propi al país asiàtic pel seu gran potencial

Premi 8 Estand de la companyia Nice Fruit a Alimentaria, ahir.

Premi 8 Estand de la companyia Nice Fruit a Alimentaria, ahir. / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
L'HOSPITALET DE LLOBREGAT

A Alimentaria les empreses hi van a fer negocis. Les productores que tenen estand busquen noves oportunitats de distribució, mentre que molts dels assistents són responsables de firmes que també van a la caça d'idees i companys de viatge. El Grup Miquel (Gros Mercat, franquícies Spar i Suma) fa anys que assisteix a aquesta fira i que busca la millor manera de superar la crisi de consum espanyola. Per això, la firma ha decidit que aquest any, tant sí com no, començarà a distribuir els seus productes a la Xina amb algun soci local o amb la seva pròpia distribuïdora.

«Hem encarregat un estudi per acabar de decidir si tanquem un acord amb un distribuïdor local o hi muntem una distribuïdora», va explicar ahir al saló el director general de la companyia, Pere Laymon. La firma ha invertit 100.000 euros en aquest estudi, amb l'objectiu de fer un gran salt al país, on ja fa uns quants anys que estan fent proves i venent alguns palets de productes. «Es venen molt bé. Tots els productes que vénen d'Europa o els EUA està molt ben considerats. La marca Sabor Español, de Miquel, hi té molt d'èxit», va apuntar el directiu, que va afegir que ampliarà el 20% les referències d'aquesta marca per seguir amb l'expansió. Ara és el moment, segons Laymon, d'apostar per un mercat «de 300 milions de consumidors de classe mitjana».

Notícies relacionades

La firma va facturar 919 milions el 2013, amb un benefici de tres milions. Per a aquest any preveuen arribar als 941 milions en vendes i entre 12 i 14 milions de benefici. Durant l'any 2013 la firma va dedicar sis milions d'euros a contenir els preus, mentre que aquest any hi destinarà dos milions.

Ahir, a Alimentaria es van entregar els premis Innoval, que premien la innovació de les firmes del sector. Cinc dels 16 guardons van ser per a l'empresa Nice Fruit de Castellbisbal, que ha presentat al saló un sistema revolucionari per preparar i congelar fruites i hortalisses que es conserven amb el mateix aspecte, olor, gust i vitamines durant tres anys. Nestlé España va obtenir quatre dels premis (per Nestlé Gold Crème Croquante, Pirulo Jungly i Jugosos a la sartén de Maggi), mentre que altres de les guardonades van ser Danone (per Danio), Miziara (beguda Zenpure), Pomarina ( vins i espirituosos), Sanic Films (envasos) Nutriblock (planxes amb diferents tipus de sal alimentària) i New Food Spray (frescos).