CONSOLIDACIÓ EN EL MERCAT DE LES TELECOMUNICACIONS

O borsa o venda

Ono analitza avui l'oferta de compra de Vodafone

Els fons propietaris de la companyia de cable volen rendibilitzar la inversió, tot i que l'opció de llançar una OPV també agrada

Clients 8 Botiga Ono de Barcelona, ahir.

Clients 8 Botiga Ono de Barcelona, ahir. / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

La consolidació del mercat de les telecomunicacions a Espanya avança. Ho predeien tots els principals actors del sector (fins i tot la Comissió Europea ha animat que es produeixi), i a poc a poc es van fent passos: si en el segment mòbil fa poc més d'un any Orange va adquirir Simyo, en l'apartat fix el principal objectiu de compra és Ono. Vodafone està interessada a adquirir-la.

Des de l'operador vermell ni con-

firmen ni desmenteixen la notícia. «No diem res», asseguraven ahir sobre la possible oferta d'uns 7.000 milions d'euros llançada sobre la companyia de cable. El consell d'administració d'Ono es reunirà avui amb la possible oferta de compra sobre la taula, tot i que amb una altra opció: continuar amb els seus plans de sortida a la borsa, una operació que fa mesos que està sobre la taula i que estava prevista per a la primavera. «No farem cap comentari sobre això», van afirmar des de la companyia.

Rendibilitzar la inversió

La majoria del capital d'Ono està en mans de quatre fons de capital de risc (Providence Equity Partners, Thomas H. Lee Partners, CCMP Capital Advisors i Quadrangle Capital), que són a l'empresa des de fa una dècada, un període bastant llarg per a aquesta classe d'inversions. «El moment de rendibilitzar l'operació hauria arribat», apunten des del mercat. «Es pot fer venent l'empresa, però també podria continuar amb els seus plans de sortir a la borsa i treure'n partit a poc a poc», afegeix la font.

Ono va tancar el 2013 amb 1,86 milions de clients. Més d'1,5 milions tenen contractats els seus serveis de banda ampla, el gran punt fort de l'empresa, que compta amb cobertura de fibra (de la classe HFC, diferent de la de la resta d'operadors -FTTH-) en més de set milions de llars a Espanya. Telefónica tancarà aquest any amb 7,2 milions de llars espanyoles amb cobertura de fibra, però Vodafone i Orange, que fan desplegament conjunt, arribaran a les 800.000 llars aquest març. «La compra serviria per accelerar l'accés a milions de clients», afegeixen des del mercat. A més, Ono està creixent molt en clients de mòbil (més d'1 milió).

Notícies relacionades

A l'altre costat, Vodafone disposa d'una gran liquiditat: va vendre l'any passat la participació que tenia en l'operador nord-americà Verizon Wireless per 130.000 milions de dòlars (95.000 milions d'euros). A més a més, ja ha efectuat compres semblants en altres països: a Alemanya, per exemple, va adquirir la firma Kabel Deutschland per 7.700 milions i a Itàlia estaria interessada en la companyia Fastweb. Els números de l'operador vermell (caiguda de la facturació del 14,1% en l'últim trimestre de l'any passat a Espanya) i el ràpid desplegament de fibra de Telefónica l'obliguen a moure fitxa.

Mentrestant, altres operadors esperen el seu torn. Jazztel, que també està desplegant la seva fibra òptica, ha pujat el 61,79% al llarg de l'últim any davant el possible interès de compra. Yoigo, en el segment mòbil, té la seva força en el desplegament de la xarxa 4G.