Les constructores del Canal aposten per "cofinançar costos imprevistos"
El consorci espera la decisió d'arbitratge internacional
El consorci GUPC, desenvolupador de l'ampliació del Canal de Panamà, ha dit aquest diumenge que ha plantejat a l'Autoritat de la via "cofinançar costos imprevistos mentre s'espera la decisió de l'arbitratge internacional", l'única opció "que permetrà" reflotar el projecte i culminar-lo en el mínim temps.
El Grup Units pel Canal (GUPC), liderat per les empreses espanyola Sacyr i la italiana Impregilo i integrat per la belga Jan de Nul i la panamenya CUSA, ha dit que "sobrecostos" superiors als 1.200 milions d'euros (1.600 milions de dòlars) l'han deixat sense liquiditat per continuar amb la construcció del tercer joc de rescloses del Canal.
Notícies relacionadesEl Grup va aclarir aquest diumenge que no té contemplat parar les obres demà, quan venç el termini de 21 dies establert en un preavís que va enviar a l'Autoritat del Canal de Panamà (ACP) el desembre passat, encara que va assenyalar que el contracte el faculta per adoptar aquesta decisió "en qualsevol moment" a partir del 20 de gener.
"El més important és que hem estat treballant per arribar a un acord", ha dit en una declaració escrita Paolo Moder, membre de la Junta Directiva del GUPC.
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- CORRUPCIÓ AL PP La Fiscalia demana l'arxiu de les actuacions contra Gallardón per la compra d'Inassa en el 'cas Lezo'
