CONSUM

La japonesa Suntory compra Beam, propietària de Larios i Dyc

El fabricant de begudes nipó paga 11.765 milions d'euros

1
Es llegeix en minuts

El fabricant japonès de begudes espirituoses Suntory ha arribat a un acord per a la compra per 16.000 milions de dòlars (11.765 milions d'euros), incloent-hi el deute, de la firma nord-americana Beam, propietària de marques com Jim Beam Bourbon, whisky Dyc o la ginebra Larios, en el que representa l'operació corporativa més gran des de començament d'any, que permetrà la creació de la tercera empresa més gran del sector en el segment "premium".

En concret, segons han indicat les dues companyies, Suntory abonarà 83,50 dòlars en efectiu per cada acció de Beam, xifra que representa una prima del 25% respecte al preu de tancament dels títols de la companyia nord-americana divendres passat.

L'operació, que compta amb el suport unànime dels respectius consells d'administració de les dues companyies, es podria completar el segon trimestre del 2014, a l'espera del vistiplau dels accionistes de Beam i a l'aprovació per part dels reguladors.

Notícies relacionades

El tancament de la transacció crearà el tercer actor més gran a nivell mundial en el segment premium de begudes espirituoses amb vendes anuals de més de 4.300 milions de dòlars (3.161 milions d'euros), amb una cartera de marques que inclourà part del 'bourbon' Jim Beam, les marques japoneses de whisky Yamazaki, Hakushu, Hibiki i Kakubin.

Així mateix, el president i conseller delegat de Beam, Matt Shattock, i l'actual equip gestor de la companyia seguiran al capdavant de Beam. La seu es mantindrà a les actuals oficines dels afores de Chicago.