INICIATIVA EMPRESARIAL

Torna el ciclomotor

Tecnigas Parts desenvolupa un vehicle pràctic, econòmic i lleuger per atendre la demanda del mercat europeu

El Bye Bike s'inspira en els anys 60 però amb tecnologia actual

Ciclomotor 8 Carles Bracons amb el vehicle Bye Bike.

Ciclomotor 8 Carles Bracons amb el vehicle Bye Bike. / JOAN CASTRO / ICONNA

2
Es llegeix en minuts
FERRAN COSCULLUELA
CRESPIÀ

Quan moltes multinacionals estan abandonant la plaça i algunes companyies autòctones han d'abaixar les persianes, una empresa de Girona han decidit treure al mercat un nou ciclomotor. Tecnigas Parts, amb seu a Crespià (Pla de l'Estany) i una plantilla de 40 treballadors, començarà a entregar la primavera que ve les primeres unitats del Bye Bike, un vehicle que destaca per la seva lleugeresa, polivalència, facilitat de conducció i per oferir un preu molt econòmic (rondarà els 1.400 euros) sense renunciar a la tecnologia dels moderns escúters.

«El primer any només en produirem 400 unitats per donar a conèixer el producte i poder-ne fer un bon seguiment. La majoria aniran al mercat exterior, que és on tenim més demanda», explica Carles Bracons, director general de Tecnigas. L'empresa es va fundar el 1995 centrada en la fabricació de tubs d'escapament per a ciclomotors i escúters, després també va passar a fabricar xassís i altres components, a la vegada que va crear una xarxa comercial com a distribuïdor de recanvis.

Fruit del seu contacte amb el sector exterior, l'empresa va detectar que en països com Holanda, Bèlgica, Alemanya, Dinamarca i Àustria hi havia «una veta de mercat» que es podia explotar. «A Holanda tenen una xarxa de carril bici que transcorre en paral·lel a les carreteres i per la qual es pot transitar amb un ciclomotor si la seva velocitat està limitada a uns 30 quilòmetres per hora. Els usuaris no han de portar casc, paguen molt poc d'assegurança i disposen de bones connexions», explica Bracons.

El Bye Bike va dirigit a un sector de públic madur, d'entre 35 i 55 anys, que busca aquest tipus de vehicles per desplaçar-se pels carrils bici sense haver de pedalejar. En el mercat interior, Bracons considera que pot ser atractiu per a repartidors, flotes de lloguer i usuaris d'àmbit rural. «D'aquí dos o tres anys tenim previst desenvolupar un motor de 90 centímetres cúbics que estarà més destinat al mercat urbà», anuncia.

Notícies relacionades

Equip experimentat

La majoria dels components del Bye Bike procedeixen d'empreses ubicades a Catalunya, encara que alguns es compren a l'exterior perquè aquí ja no queden fabricants. El motor ha estat desenvolupat per l'especialista Guillem Casas. L'enginyer Josep Losantos, que ha treballat per a grans marques, és el cap de projecte, Mecàniques Ricol s'encarrega de l'estampació de peces metàl·liques i Jordi Bahí és el responsable del disseny del vehicle, que rendeix homenatge als ciclomotors dels anys 60.