INICIATIVA EMPRESARIAL
Torna el ciclomotor
Tecnigas Parts desenvolupa un vehicle pràctic, econòmic i lleuger per atendre la demanda del mercat europeu
El Bye Bike s'inspira en els anys 60 però amb tecnologia actual

Ciclomotor 8 Carles Bracons amb el vehicle Bye Bike. /
Quan moltes multinacionals estan abandonant la plaça i algunes companyies autòctones han d'abaixar les persianes, una empresa de Girona han decidit treure al mercat un nou ciclomotor. Tecnigas Parts, amb seu a Crespià (Pla de l'Estany) i una plantilla de 40 treballadors, començarà a entregar la primavera que ve les primeres unitats del Bye Bike, un vehicle que destaca per la seva lleugeresa, polivalència, facilitat de conducció i per oferir un preu molt econòmic (rondarà els 1.400 euros) sense renunciar a la tecnologia dels moderns escúters.
«El primer any només en produirem 400 unitats per donar a conèixer el producte i poder-ne fer un bon seguiment. La majoria aniran al mercat exterior, que és on tenim més demanda», explica Carles Bracons, director general de Tecnigas. L'empresa es va fundar el 1995 centrada en la fabricació de tubs d'escapament per a ciclomotors i escúters, després també va passar a fabricar xassís i altres components, a la vegada que va crear una xarxa comercial com a distribuïdor de recanvis.
Fruit del seu contacte amb el sector exterior, l'empresa va detectar que en països com Holanda, Bèlgica, Alemanya, Dinamarca i Àustria hi havia «una veta de mercat» que es podia explotar. «A Holanda tenen una xarxa de carril bici que transcorre en paral·lel a les carreteres i per la qual es pot transitar amb un ciclomotor si la seva velocitat està limitada a uns 30 quilòmetres per hora. Els usuaris no han de portar casc, paguen molt poc d'assegurança i disposen de bones connexions», explica Bracons.
El Bye Bike va dirigit a un sector de públic madur, d'entre 35 i 55 anys, que busca aquest tipus de vehicles per desplaçar-se pels carrils bici sense haver de pedalejar. En el mercat interior, Bracons considera que pot ser atractiu per a repartidors, flotes de lloguer i usuaris d'àmbit rural. «D'aquí dos o tres anys tenim previst desenvolupar un motor de 90 centímetres cúbics que estarà més destinat al mercat urbà», anuncia.
Equip experimentat
La majoria dels components del Bye Bike procedeixen d'empreses ubicades a Catalunya, encara que alguns es compren a l'exterior perquè aquí ja no queden fabricants. El motor ha estat desenvolupat per l'especialista Guillem Casas. L'enginyer Josep Losantos, que ha treballat per a grans marques, és el cap de projecte, Mecàniques Ricol s'encarrega de l'estampació de peces metàl·liques i Jordi Bahí és el responsable del disseny del vehicle, que rendeix homenatge als ciclomotors dels anys 60.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia