Roig vol que per al 2020 els clients facin tota la compra a Mercadona

"Els fruiters, sense anar a Harvard, anant a 'Harvacete', són més llestos que nosaltres", va assegurar el directiu, que lluita per millorar la gestió dels frescos

1
Es llegeix en minuts
LAURA L. DAVID / València

El president de MercadonaJuan Roig, ha explicat que el seu objectiu és que la cadena agroalimentària de l'empresa sigui "sostenible" i "rendible" el 2020 i el client --"el cap"-- faci una compra "total" als seus establiments. Per a això, ha dit, cal incidir en la importància de la "seguretat alimentària, la qualitat i el preu". Tres conceptes que, segons ha dit, es persegueixen en tota la cadena de producció; des del pescador, l'agricultor o el ramader, fins al proveïdor i la pròpia distribució a Mercadona. Roig ha fet aquestes declaracions en el marc del congrés anual de l'Associació de Comerciants  AECOC que se celebra a València.

"Hem d'anar del sector primari al client, volem especialistes que garanteixin la màxima qualitat al millor preu", ha emfatitzat Roig que ha volgut destacar que no creu en les ofertes, però sí en la "publicitat informativa". Durant la seva intervenció en el congrés d'AECOC, Roig ha fet un repàs als orígens i l'evolució de la companyia i ha detallat també alguns dels errors en què ha incorregut Mercadona.

Notícies relacionades

"Vam dir: farem les rodes quadrades, vendrem els frescos com si fossin secs. Aquí vam ficar la pota", ha assumit. "Crèiem que tindríem personal i que no hi hauria cues. Tant, que hem perdut molts clients. Ara, al costat de Mercadona hi ha 8 o 10 fruiteries, però cap colmado, per alguna cosa deu ser...", ha reflexionat l'empresari, que ha explicat que ha abundat àmpliament com la cadena està treballant a millorar la gestió dels frescos. Entre les noves accions, ha destacat la de servir el peix del dia procedent de llotges pròximes o els canvis introduïts als departaments de fruita i verdura a granel que acabarà d'implantar-se el març del 2014.

"Roig ha aprofitat també per confirmar que el pla de externalització de la companyia s'ha paralitzat. "Tothom sabia que era a Itàlia", ha dit el president de Mercadona, que ha dit també que el "canvi més radical" en què treballen ara és "la sostenibilitat del producte fresc". "Volem ajudar a crear les condicions perquè les coses succeeixin i tenir una empresa integrada en una cadena agroalimentària sostenible que la gent vulgui que existeixi",  ha conclòs l'executiu.