EL CISTELL DE CONSUM
Mercadona a 'Harvacete'
Juan Roig busca millorar la venda de producte fresc als seus súpers per fer que els clients ho comprin tot a les seves botigues
El sector de l'alimentació vol evitar una altra pujada de l'IVA

Discurs 8 Roig, ahir, al congrés d’AECOC a València. /
«Els fruiters, sense anar a Harvard, anant a Harvacete, són més llestos que nosaltres». Amb humor, el president de Mercadona, Juan Roig, va voler entonar ahir el mea culpa i reconèixer que la cadena de supermercats més gran d'Espanya es va equivocar amb la seva estratègia en productes frescos. Canviant aquestes seccions, i amb elements imprescindibles com «la seguretat alimentària, la qualitat i el preu», Roig aspira a aconseguir quel'any 2020 el client (el cap, en la seva terminologia) ho compri tot als seus supermercats.
«Hem d'anar del sector primari al client, volem especialistes que garanteixin la màxima qualitat al millor preu», va assegurar durant la seva intervenció al congrés de l'associació de fabricants i distribuïdors AECOC. Roig va fer un repàs a l'evolució de la companyia i va explicar quin ha estat el seu principal error. «Vam dir: farem les rodes quadrades, vendrem els frescos empaquetats com si fossin secs. I vam ficar la pota», va assumir. «Crèiem que tindríem menys personal i que no hi hauria cues». Tant, que van perdre molts clients. «Mercadona no ha descobert la pólvora. Ara a tocar de Mercadona hi ha 8 o 10 fruiteries, i cap colmado, i no passa perquè sí», va reflexionar.
Per millorar la gestió dels frescos, Roig va desgranar la seva estratègia: servir el peix del dia procedent de llotges pròximes; la carn i la xarcuteria al tall que estan «en laboratori»; o els canvis introduïts en els departaments de fruites i verdures a granel -màxim sis dies a la botiga i baixada de preus a partir de les 20.00 hores-, que acabaran d'implantar-se el març de l'any que ve.
«Aspirem que els clients ens facin la compra total». L'any 2020, «tota la nostra cadena agroalimentària ha de ser sostenible. Aquest és el gran repte de Mercadona actualment», va aclarir Roig, que va assenyalar que les vendes a l'estranger s'hauran d'esperar ja que va confirmar que la internacionalització de la companyia (que havia de començar per Itàlia) està paralitzada.
Per la seva banda, el president d'AECOC, Francisco Javier Campo, va rebutjar més pujades d'impostos per combatre el dèficit públic i va recomanar «estar molt atents i fer tota la pedagogia possible» per evitar sobretot una altra pujada de l'IVA, que repercutiria negativament en les xifres del sector.
Campo va advertir també que «el consum és l'últim que es recuperarà en aquesta crisi», i va estimar que «la verdadera recuperació del consum intern» no es donarà fins a l'octubre del 2014. No obstant, el 63% dels més de 1.000 directius participants en les jornades van assegurar que les seves empreses tancaran l'any en positiu.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns