PLANS DE CREIXEMENT D'UNA EMPRESA TURÍSTICA

Un temple per als viatges

Atlàntida Viatges es trasllada a unes noves oficines a Barcelona que tripliquen l'espai anterior

L'agència, centrada en vacances de luxe, preveu augmentar el 8% les vendes aquest any

Nova seu 8 Escánez, a les oficines centrals d’Atlàntida Viatges.

Nova seu 8 Escánez, a les oficines centrals d’Atlàntida Viatges. / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

Mentre algunes agències de viatges pateixen la caiguda de vendes i fins i tot es veuen abocades al tancament, altres pensen a créixer. Al juliol, Edreams va inaugurar l'ampliació de les seves oficines a Barcelona i ara és el torn d'Atlàntida Viatges, que s'ha traslladat al local que fa anys va albergar la Sala Gaspar, al carrer Consell de Cent de Barcelona. Atlàntida Viatges és catalana, com Edreams, però la filosofia de totes dues és molt diferent. Edreams és una gran agència on line i el seu punt fort està en els preus baixos, mentre que Atlàntida Viatges és poc activa a internet i està especialitzada en les vacances de luxe.

La web d'Atlàntida Viatges no permet la venda on line, sinó que recomana contactar-hi. «És en el tracte personal on guanyem», afirma el seu director general, Francesc Escánez. I amb el trasllat a unes oficines de 900 metres quadrats, tres vegades més espai que l'anterior local, l'agència demostra que les seves expectatives d'expansió són grans. La companyia, que aquest any celebra el seu 10è aniversari, ha aprofitat que els preus immobiliaris estan baixos per millorar el seu local «sense fer una gran inversió», explica Escánez. «El plantejament és a dos o cinc anys, no a tres mesos, però és millor fer-ho ara, així estarem a primera línia de sortida quan s'acabi la crisi», afegeix.

La caiguda d'Orizonia (Viajes Iberia) ha ajudat indirectament Atlàntida. D'una banda, perquè ha desviat clients, i de l'altra, perquè els ha permès contractar personal. L'equip el formen unes 70 persones, 45 de les quals a l'agència de viatges i 25 en el tour operator propi Southern Cross.

Notícies relacionades

El grup va facturar uns 27 milions el 2012, un 3% més que el 2011, i preveu augmentar les vendes un 7% o un 8% aquest any. El mercat del luxe gairebé no s'ha vist afectat per la recessió. «Abans els nostres clients es gastaven de mitjana uns 5.000 euros per persona, i ara uns 4.500 euros», afirma el director d'Atlàntida Viatges. Si el viatger gasta menys, la causa que facturi més és que ha guanyat clients, gràcies a l'augment de la plantilla i a accions com esponsoritzar tornejos de golf. Escánez observa certa recuperació aquest any. «L'agost ha anat millor que l'any passat, hi ha hagut molta contractació d'última hora». El que funciona més bé són els viatges al Sud-est Asiàtic (Tailàndia, Vietnam...), al sud d'Àfrica (Tanzània, Botswana...) i a les Maldives.

La companyia, que té tres oficines a Catalunya, a més d'una delegació a Madrid, considera que el trasllat a una seu més gran serà suficient per abraçar els plans de creixement. «No obrirem més oficines», assegura Escánez.