La meca dels dolços

Quatre firmes d'articles gurmet s'uneixen per obrir espais en botigues pròpies on l'important és l'experiència del consumidor

Els titulars de Petit Plaisir, Alma, Graupera i Cudié.

Els titulars de Petit Plaisir, Alma, Graupera i Cudié. / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

La unió fa la força també en els negocis. Així ho han cregut quatre companyies familiars catalanes productores d'articles gurmet, que han decidit llançar-se a l'aventura de compartir un projecte d'espais propis de venda. Però Dulce Teatro, que és com es denomina el projecte, no és una botiga normal: "No és un pastisseria, no és una bomboneria, no és una gurmanderia", afirmen les protagonistes. És un espai que combina venda al públic amb "disfrutar l'experiència del dolç", destaquen.

Els protagonistes d'aquesta història es van conèixer al clúster Catalonia Gourmet, un grup d'empreses i institucions que col·laboren per a un reconeixement superior dels productes artesans fets a Catalunya. Són Casa Graupera (118 anys fent neules, encara que avui el seu producte estrella són les joies gastronòmiques, neules que contenen un bombó; 450.000 euros en vendes), Cudié (des del 1946 elabora les exitoses catànies, una ametlla marcona caramel·litzada, banyada en praliné i coberta de cacau; 1,5 milions de facturació), Petit Plaisir (referent en la xocolata d'estil belga amb sis botigues repartides entre Barcelona, Girona, Oviedo i Santander, mig milió en vendes) i Alma (6 milions d'euros de facturació, productora de tes i infusions totalment naturals).

Notícies relacionades

 

>> Llegiu la informació completasobre Dulce Teatro a e-Periódico.